Žürii hinnangul paistis LEE silma uuendusmeelsuse ja kohanemisvõimega kriisi ajal. „LEE Restoran on turismisektorile hea eeskuju ning on näidanud, et kogu sektori madalseis on väga hea aeg muudatuste elluviimiseks," iseloomustas võitjat EASi juhatuse liige Sigrid Harjo.

LEE Restoran oli enne käesolevat aastat tuntud kui Leib Restoran, mis avati 2011. aasta suvel eripäraga tuua kodumaistes taludes toodetav toit pealinna restorani lauale. Ettevõte kasutas kriisiaega, et oma tegevus läbi mõelda ja värskendada tegevuskontseptsiooni. Uuenenud käekirja ja interjööriga LEE avati juba tuttavas asukohas Tallinna vanalinnas juunis. Kuna pakutakse moodsat kodumaist kööki, on restoran läbi aastate olnud söögikohaks, kuhu tullakse eesti toitu tutvustama välismaistele külalistele.

Enne uue kontseptsiooniga avamist tuli aga toime tulla kriisiaja tõsiste katsumustega. LEE tuli sellest välja mitte ainult ise, vaid nii, et hoitud olid kogu nende äri osalised. Kriisi saabudes jäid ettevõttega koos tööta ka nende partnerid maapiirkondades ning olukorra leevendamiseks loodi e-pood. Sellega suudeti vaatamata raskele ajale hoida oma oma ärimudeli keset, kohalikku toitu, mis pärineb väiketootjatelt ja sõpradelt Eesti taludes ja metsades. Et aidata ka restoranide sulgemise ajal ennast ja põllumehi, kes on kümne aasta pikkuse koostöö käigus saanud vaat et pereliikmeteks, otsustati viia parim Eesti tooraine talust kodudesse. Nädalaga jõuti turuni talustkoju.ee, ilma vahelaota toimetati värske toit kulleriga sadadesse kodudesse. Sellele järgnes e-poe laiendus ja rebränding truegoods.ee-ks, kus kohalikule toidule (üle 100 toote) on lisatud mahekaupa ka laiast maailmast. Teadaolevalt on tegu Eesti esimese null-kaoga toitu müüva e-poega: ei tellita kaupa seisma ja annetatakse ka Toidupangale. Samuti rakendatakse pakendiringlust.

Iga edukas ettevõte teeb õnnelikuks kliendid, kuid vähesed suudavad haarata kaasa ka teisi ettevõtjaid ja aidata teistel oma eesmärke saavutada. Lee võiduni viisid sammud, mis arvestavad lisaks headele majandustulemustele ka seda, milline mõju jääb äritegevusest maha. Ettevõte on eeskujuks paljudes valdkondades: kriisis kohanemine, julgus muutuda, roheenergia kasutamine, kohaliku toidu väärindamine, Eesti köögi rahvusvaheline tutvustamine, kestlik majandamine, kliendikesksus ja oma töötajate väärtustamine. Kaalukas on ka ühiskondlik panus, nagu koostöö Toidupanga, kohalike kogukondade, koolide ja sündmusekorraldajatega.

LEE Restorani vedaja Kristjan Peäske on öelnud nii: „Elus ja äris loeb ainult see, kuidas me paneme inimesi enda ümber tundma. Lapsena soovisin saada jõuluvanaks, sest mulle väga meeldis näha inimeste rõõmu, kui neile kingitusi viin. Minu tänane töö on seotud nendesamade emotsioonidega." On suur rõõm, et need emotsioonid on nähtavaks saanud ja paremaks muutnud ka Eesti turismi tervikuna.