„Lugu valgustab eestlaste vastandlikke külgi, mis meid täna iseloomustavad. Ühelt poolt kiire innovatsioon ja paindlikkus, trendidega kaasaspüsimine, teiselt poolt jätkuvalt sügav side traditsioonide ja loodusega, jonnakas kinnihoidmine pärandist," iseloomustas EAS-i turismiarenduskeskuse direktor Liina Maria Lepik. Lepiku sõnul on see hea näide, kuidas mainekujundus on pika vinnaga, kuid ülioluline asi, mis töötab 24/7 ja mille unustamist ükski riik endale lubada ei saa. „Reisimisel on jätkuvalt globaalseid takistusi, kuid ajal, kui turism pole võimalik, on oluline Eestist unistust luua. Kellegi tänane mõte ja imetlus Eesti suhtes on homne tegu ehk reis Eestisse," sõnas Lepik.


Ajakirjaniku esimene reis Eestisse toimus 2018., teine 2019. aastal. Lugu ilmus esmalt 2019. aastal mõjuka väljaande Boston Globe esikaanel. 2020. aastal, Eesti turismile ajaloo kõige raskemal, ilmus see Readers Digest printväljaandes. Auhind tuli 2021. aastal.

Auhinna žürii kommenteeris Todd Pitocki võitu heal tasemel lugejasõbralikult kirjutatud tekstiga, Eesti vastu huvi tekitamise ning kasuliku info andmisega. "Kahtlemata tekitas see lugejates suurt uudishimu. Eesti? Mõni lugeja polnud ilmselt kuni praeguseni kordagi Eesti peale mõelnudki. Selles meelelahutuslikus loos oli olemas tõeline reisikirjeldus sihtkohast, mida on reisijuhis näinud vähesed. Nüüd on nad reisiks valmis," seisis otsuses.

Vaatamata raskustele ja katkestustele rahvusvahelises turismis on EAS-i turismiarenduskeskus korraldanud 2021. aastal 49 pressireisi, mille raames on siin käinud kokku 118 ajakirjanikku Soomest, Rootsist, Saksamaalt, Taanist, Lätist, Leedust, Poolast, Hollandist, Belgiast, Šveitsist, Itaaliast, USAst. Eesti kui reisisihtkohaga tutvumiseks on meid väisanud selliste mõjukate väljaannete ajakirjanikud nagu näiteks National Geographic, Die Welt, Svenska Dagbladet, The Culture Trip, Elle Magazine, MTV Uutiset, Helsingin Sanomat, lisaks mitme riigi telekanalid.

Vaata ka videot, kuidas Todd Pitock käis Eestis suitsusaunas: