“Aura Seaways on esimene laev alates 1982. aastast, mille DFDS on lasknud enda jaoks uuena ehitada. Oleme seadnud eesmärgiks vähendada meie süsinikuheitmeid 45% võrra 2030. aastaks — uue keskkonnasõbraliku laeva kasutuselevõtt on oluline orientiir sellel teekonnal. Aura Seaways vastab uutele keskkonnatõhususe standarditele EEDI (Energy Efficiency Design Index) ning selle süsiniku jalajälg on viiendiku võrra väiksem, kui meie praegustel laevadel,” selgitas Anders Refsgaard, DFDSi asepresident ja Baltikumi piirkonna juht.

“Nii suurt laeva pole meil Baltikumis veel olnud. Kaubaveo mahtude mõistes on tegu ilmselt suurima ro-pax-laevaga Läänemerel. Aura Seaways autotekk mahutab 4,5 kilomeetri jagu sõidukeid. Täiendav võimekus aitab mugavamalt ja kiiremini teenindada järjest kasvavaid kaupade mahtusid, aga ka viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud tavareisijate hulka,” rääkis Peeter Ojasaar, DFDS Eesti juht.

Reisijate mugavust silmas pidades on Aura Seaways’i pardal eraldi toitlustus- ja puhkeala. Võrreldes DFDSi praeguste laevadega on uuel laeval ka rohkem reisijate alasid ja kaasaegseid lahendusi, mis võtavad arvesse nii autojuhtide kui tavareisijate vajadusi. Aura Seaways pardal on kolm restorani, kolm baari, pood, laste mänguala ja ruumikad puhkealad.

Teekond kodusadamasse relvastatud valve all

Möödunud aasta lõpul Hiina laevatehases valminud ja koduteed alustanud Aura Seaways läbis rohkem kui 11 000 meremiili pikkuse teekonna 28 päevaga.

“Reis Hiinast Leetu oli väga põnev, sest tavapäraselt me nii pikki teekondi ei läbi. Adeni laht, Suessi kanal ja Malaka väin on kohad, mis pakuvad kahtlemata elevust igale meremehele. Teekond kulges üldjoontes sujuvalt. Tuli ette väiksemaid tehnilisi viperusi, mis värskelt tehasest väljunud laeva puhul on tavapärased,” kirjeldas koduteekonda Aura Seaways kapten ja pikaajaline DFDSi töötaja Vytautas Valteras.

Siiski tuli tehasest väljunud laeval esialgses sõiduplaanis muudatusi teha ja ette võtta 120 meremiili pikkune ümbersõit, et vältida taifuuni. Somaalia rannikul, teel Suessi kanalisse, saatis laeva relvastatud valve, kaitsmaks seda terroristide ja piraadirünnakute eest. Turvalisuse tagamiseks kehtisid pardal ka rangelt paika pandud protseduurireeglid.

17. jaanuaril kodusadamas Klaipedas sildunud laev läbis nädalaga liinile asumiseks vajalikud ettevalmistustööd ning Leedu ja Taani Veeteedeameti ülevaatuse. Oma esimest ametlikku merereisi Rootsi alustas Aura Seaways 23. jaanuaril 330 reisijaga ja 3000 m/l kaupadega pardal.

Vaata fotosid uuest laevast:
Aura Seaways
Ehitusaasta: 2021


Pikkus: 230 meetrit


Laius: 32 meetrit


Kaubaveo maht: 4500 liinimeetrit


Reisijate mahutavus: 600


Tühimass: 12 750 tonni

DFDS on Euroopa meretranspordi- ja logistikaettevõte, mis opereerib rohkem kui 20 liinil nii Lääne-, Põhja- ja Vahemerel kui ka Inglise kanalis. DFDSi Eesti filiaal kuulub DFDS kontserni ning teenindab igapäevaselt Paldiski-Kapellskäri liini.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena