DFDS uuendab jõudsalt oma Läänemere laevaparki: uue laeva teekond kodusadamasse oli närvekõditav
(9)Euroopa juhtiva parvlaevaoperaatori DFDS-i uus laev Luna Seaways hakkas 29. aprillist sõitma Klaipeda-Karlshamni liinil. Hiinas valminud alus on tänavu juba teine uus laev, mille DFDS Läänemerel liinile on toonud.
230 meetri pikkune Luna Seaways mahutab 600 reisijat ja 4500 liinimeetrit sõidukeid, olles sellega mõned kuud varem valminud sõsarlaeva DFDS Aura Seaways’i kõrval Läänemere suurim kauba- ja reisilaev.
DFDS Eesti juhi Peeter Ojasaare sõnul on Läänemere liinid Taanist pärit firmale ülimalt olulised. „Suutsime kõigest mõne kuuga tuua Baltikumi kaks kaasaegset ja keskkonnasõbralikku laeva, mis aitavad meil tõsta teenindustaset Rootsi-koridoris ja vähendada oluliselt ettevõtte süsinikujalajälge,“ ütles Ojasaar.
DFDS on seadnud eesmärgiks vähendada süsinikuemissioone 45 protsendi võrra 2030. aastaks. Laevapargi uuendamine on oluline samm selle eesmärgi suunas liikumisel. Uute laevade CO2-jälg on viiendiku võrra väiksem, kui seni liini teenindanud laevadel.
Kaks uut alust on suurendanud DFDS-i võimekust Leedu-Rootsi suunal kolmandiku võrra. „Tagasiside jaanuaris Klaipeda-Karlshamni liinil tööd alustanud Aura Seaways laevale on olnud väga positiivne. Uued laevad on oluliselt vaiksemad ja ruumikamad, pakkudes mugavamaid kajuteid ja vabaaja veetmise võimalusi pardal. Nii Luna Seaways’i kui Aura Seaways’i pardal on kolm restorani ja baari, pood, laste mänguala ning mugavad puhkealad,“ rääkis Peeter Ojasaar.
Närvekõditav teekond koju
Luna Seaways valmis Hiina laevatehases tänavu veebruaris. Teekond kodusadamasse Klaipedasse kestis 47 päeva. 13 000 meremiili pikkuse teekonna läbimiseks kasutati ainult ühte neljast põhimootorist, et säästa kütust ja keskkonda.
Laeva kapteni, leedulase Mindaugas Nosaviciusi sõnul oli kodutee kõige närvekõditavam etapp Adeli lahe läbimine Jeemeni ja Somaalia vahel, mis on kurikuulus piraadirünnakute tõttu. „Sellel lõigul saatis meid spetsiaalne relvastatud valve. Lahtiste tekkide küljed katsime okastraadiga, kõik uksed olid pidevalt lukustatud, enamik valgustitest olid välja lülitatud ning aknaluugid kaetud läbipaistmatu materjaliga, et laev pimedal ajal võimalikult vähe valgust kiirgaks,“ kirjeldas Nosavicius.
Laev jõudis Klaipedasse suuremate tõrgeteta ning alustas Leedu-Rootsi liinil sõitmist möödunud nädala reedel, 29. aprillil. Luna Seaways’i teenindab 53-liikmeline meeskond. DFDS-i laevad väljuvad Leedust Rootsi igal õhtul. Reisiteekond kestab 11 tundi.
Luna Seaways
Ehitusaasta: 2021
Pikkus: 230 meetrit
Laius: 32 meetrit
Kaubaveo maht: 4500 liinimeetrit
Reisijate mahutavus: 600
Tühimass: 12 750 tonni
DFDS teenindab Euroopas rohkem kui 20 marsruuti, millest 9 on mõeldud ka tavareisijatele. Ettevõtte laevadega reisib aastas üle 5 miljoni reisija. Läänemerel on DFDS’il 7 laeva 4 suunal: Paldiski-Kapellskär, Klaipeda-Kiel, Klaipeda-Karlshamn, Klaipeda- Koge/Fredericia.