Alates üleilmse pandeemia algusest on lennundussektor pidanud muutuvale olukorrale kiiresti reageerima ja sellega kohanema. Oma reisijate ohutuse ja heaolu tagamiseks on ELi-is tegutsev tellimus- ja rendilendude operaator SmartLynx Airlines kasutusele võtnud mitmeid meetmeid.

Statistiliselt on õhu kaudu levivat viirust trotsides ilmselt kõige ohutum reisimisviis just õhutransport. Anders Ludvigsson, SmartLynx Airlinesi operatsioonide asepresident (VPO), selgitab: "Lennukites olev õhk on väga steriilne. Lennukitel on tõhusad ja tänapäevased filtrid, mida kutsutakse väga tõhusateks tahkete osakeste (HEPA) filtriteks ja mis on samasugused nagu haiglates olevad filtrid ning suudavad tänu sellele kinni püüda ja blokeerida kuni 99,97% mikroobidest. SmartLynxi lendude ajal on õhk kvaliteedilt puhas ja selge." Pindade puhtuse tagamiseks puhastatakse ja desinfitseeritakse õhusõiduk põhjalikult pärast igat reisilendu. Pardal olles soovitatakse reisijatel kasutada lennukitualettides olevaid käte desinfitseerimisvahendeid.

Anders Ludvigssoni sõnul ei ole need ainsad abinõud, mida SmartLynx Airlines on võtnud Covid-19-ga seotud riskide vähendamiseks lendude ajal. „Kogu lennu vältel kannavad meie meeskonnaliikmed kirurgilisi maske ja kindaid. Kontaktide minimeerimiseks on vähendatud pardamüüki ja kasutusele on võetud väiksema kaubavalikuga ühekordsed menüüd. Samuti on meil kindel tegevuskava, mida meeskonnaliikmed peavad järgima juhul, kui reisijal ilmnevad lennu ajal mis tahes haigusnähud. Ja loomulikult teavitame reisijaid sageli, tuletades meelde maskikandmise kohustust, järjekorras seismise vältimist jne. Kõik vastavalt Euroopa Lennuohutusameti (EASA) soovitustele ja nõuetele."

Samal ajal kui SmartLynx teeb riskide maandamiseks kõik endast oleneva, on ettevõttel mõned täiendavad reeglid ja nõuded ka kõigile reisijatele. „Enne lendu peaksid reisijad täpsustama ametlikelt veebisaitidelt või küsima oma reisikorraldajalt kõige värskemat teavet reisieeskirjade kohta, veendumaks, et nad vastavad sihtriiki sisenemiseks kehtestatud nõuetele. Sellega tagatakse reisija võimalus reisida ilma igasuguste probleemideta ja hoitakse viirusesse nakatumise oht võimalikult väikesena," selgitas Ludvigsson. Samuti nõutakse kõigilt reisijatelt pidevat näomaski kandmist, välja arvatud juhul, kui nad esitavad meeskonnale arstitõendi, et nad ei saa maski kanda oma terviseseisundi tõttu. „Samuti soovitame ooteaja vähendamiseks lennujaamas kasutada reisijatel meie veebipõhist lennule registreerimist ja salvestada pardakaardid mobiiltelefonidesse või need välja printida," lisas ta.

Reisijatel, kes ei järgi maskikandmise nõuet või meeskonnaliikmete mis tahes muid ohutuse või turvalisusega seotud juhiseid, palutakse enne lendu lennukist väljuda või nad võidakse sihtriigi lennujaamas kohalikele ametivõimudele üle anda. „Ehkki valdav enamik reisijaid järgib kõiki ohutu ja nauditava reisi tagamiseks vajalikke juhiseid ja meetmeid, suhtume väga tõsiselt neisse, kes seda ei tee. Oleme kehtestanud pardatoimingud, et saaksime paremini kontrolli alla need vähesed reisijad, kes lendu häirivad, kuid oleme vajadusel valmis võtma tarvitusele veelgi äärmuslikumaid abinõusid. Äärmuslikel juhtudel võib see tähendada seda, et lennuki kapten suunab õhusõiduki ümber ja tõstab tülitekitajad ülejäänud reisijate, meeskonna ja õhusõiduki kaitsmiseks lennukist välja."

Covid-19-st tulenev olukord maailmas muutub pidevalt, seega peavad lennufirmad olema kogu aeg valmis vajadusel oma protseduure muutma. „Meie meeskond korraldab iganädalasi koosolekuid, et jälgida meie tellimuslendudega seotud olukorda, ning vajadusel teeme kohandusi vastavalt kohali-kele ja EASA soovitustele ning eeskirjadele," ütles SmartLynx Airlinesi VPO.

„Sellisel ennenägematul ajal keskendume eelkõige oma reisijate tervisele ja heaolule. Oleme tänulikud kõigile klientidele, kes meid usaldavad ja lennuks meie lennufirma valivad. Jätkame tegevusharu parimate tavade rakendamist, et tagada ohutu ja nauditav reis kõigile SmartLynx Airlinesi pardal olevatele reisijatele," lisas Ludvigsson.

Anders Ludvigsson. Foto: SmartLynx Airlines

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena