„Laias laastus jagunevad hilinemised kaheks: lennukite tehnilise hoolduse ja valmisolekusse seadmisega seotud küsimused ning ettenägematud asjaolud nagu ekstreemsed ilmastikuolud, muudatused lennuliikluses jne,” selgitab SmartLynxi tehnikadirektor Malcolm Fitzsimons.

Lennukite tehniline hooldus

Kuivõrd lennunduses on kõik väga täpselt ja detailselt ajastatud, siis iga väiksemgi puudus võib kaasa tuua viivitusi ja ebameeldivusi nii reisijatele, lennufirmadele kui ka lennujaamadele. Enne lennuki õhkutõusmist peab meeskond lennuki tehnilise seisukorra vastavalt kohustuslikele protseduurireeglitele üle vaatama. Automaatne vigade tuvastamise süsteem annab puudustest märku nn punaste lipukestega ja sellisel juhul võite kuulda meeskonnalt teadet mõne veast märku andva tule süttimisest. See tähendab, et vea märguannet tuleb kontrollida ja enne seda lennuk väljuda ei saa. Kuigi selliseid tehnilisi tõrkeid esineb harva, võib see siiski kaasa tuua tõsiseid muudatusi lennugraafikus, mis mõjutab ka teisi lende.

Eraldi on vaja kontrollida, et lennureisi jaoks oleks nii meeskonnal kui reisijatel olemas söögid-joogid, piisav joogivee tagavara, jäätmekäitluseks vajalik ning kõik muu sarnane meeldiva reisikogemuse tagamiseks. Ka selle tagamiseks on olemas kindlad reeglid ja nimekirjad, mida tuleb pardameeskonnal järgida. Taaskord, kui mingil põhjusel viibib lennuki valmisseadmisel üks väike detail, tuleb oodata kõigil ühtmoodi.

Ettenägematud asjaolud

Üks asi, mida keegi meist kunagi kontrollida ei saa on ilm. Piloodid saavad sihtkoha ilmateate küll enne sihtkohta jõudmist, ent tihti võib ilm oluliselt muutuda vaid minutitega. Või siis kestavad ekstreemsed ilmastikuolud (näiteks lumetormid) ettenägematult kaua. Kui on ette teada, et lennu sihtkohas on oodata maandumise hetkel tugevat vihmahoogu või tuuleiile, siis võidakse lennu väljumist edasi lükata. Tipphooaegadel ja lennujaamade suure koormuse tõttu võivad ka lennunduses tekkida nii-öelda ummikud, kus lennuk peab ootama näiteks õhkutõusmise järjekorras. Paljud reisijad kasutavad erinevatesse sihtkohtadesse lennuks ka mitmeid lende ning kui üks nendest hilineb, aga on teada, et samale järgmisele lennule soovib jõuda suurem hulk inimesi, siis need reisijad ikkagi oodatakse ära.

Mida teeb SmartLynx selleks, et lendude hilinemist vältida?

Lennukite tehniline seisukord ja kõigi reisijate ohutus on SmartLynxi jaoks esimeseks prioriteediks. Oleme selleks loonud lennunduse valdkonna inseneridest koosneva meeskonna, kes on ööpäevaringselt valmis pakkuma tehnilist tuge meie A320/21 tüüpi lennukitele. Võrreldes olukorraga 20 või 30 aastat tagasi on tehnilise poole pealt vaadates olukord lennunduses oluliselt muutunud. Praegu saame kordades kiiremini tuvastada, milles probleem seisenb ja sellega kohe tegelema asuda. Lennufirmade jaoks on üks tähtsamaid näitajad OTP (on time performance), mis mõõdab just õigeaegsete lendude osakaalu ja mille järgi lennufirmasid tihtipeale võrreldakse. See mõõdupuu on pannud kõiki lennukompaniisid pingutama oma teenuste kvaliteedi tõstmise nimel. Ka SmartLynxis oleme iga aastaga on tulemust parandanud ning võrreldes eelmise aastaga tõusis meie OTP 7% võrra.

Selge on see, et SmartLynx ei hakka kunagi tegema järeleandmisi reisijate turvalisuse ning lennukite tehnilise seisukorra osas, mis tähendab, et hilinemisi võib ka edaspidi ette tulla. Küll aga pingutame selle nimel, et tehnoloogilisi võimalusi kasutades saaksime ootamatustele kiirelt reageerida ning võimaldada meie lennukitel turvaliselt ja õigeaegselt väljuda.