Primera Air'i pankroti tõttu lend tühistatud? Tutvu võimalike viisidega, kuidas oma raha tagasi saada
Lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi Marius Stonkuse sõnul ei ole reisijate õigusi puudutava määruse 261/2004 kohaselt lennufirmal kohustust pankroti korral reisijatele kompensatsiooni maksta.
„Reisijad, keda eelnevalt ettevõtte pankrotist ei teavitatud, seisavad nüüd silmitsi keerulise olukorraga. Olgugi et kompensatsiooniks neil õigus ei ole, siis on teised lennufirmad otsustanud kannatanud reisijaid sooduspiletitega abistada. Seda on lubanud teha näiteks lennufirma Norwegian, kui reisija pöördub nende poole kahe nädala jooksul ning esitab kõik vajalikud tõendid, mis kinnitavad Primera Air lennupileti ostu,” kommenteeris Stonkus.
Tegelikult ei ole lennufirma Primera Air pankroti tõttu kannatanud reisijate olukord lennuhüvitisettevõtte Skycop juhi sõnutsi veel täiesti lootusetu. „Olgugi, et antud juhtumi puhul reisijad kompensatsiooni nõuda ei saa, on neil võimalus esitada nõue lennupiletitele kulutatud summa tagasisaamiseks,“ lisa ta.
Skycop toob välja võimalikud viisid raha tagasisaamiseks:
- Reisijad, kes soetasid piletid krediitkaardiga saavad paluda esitada nõude raha tagasimakseks teenuse eest, mida ei ole osutatud.
- Teatud reisikindlustused katavad ka pankroti tõttu tühistatud või häiritud lennust tekkinud kahju, seega tuleks igaks juhuks kontakteeruda kindlustusfirmaga.
- Abi võib olla ka BSP (Billing and Settlement Plan) süsteemist, mis vahendab reisibüroode ja lennufirmade vahelist andmete ja raha liikumist. Ka selle abil võib olla võimalik saada tagasi lennupiletitele kulunud summa. Kõik aga oleneb kohalikust pankrotiseadusest, seega tuleks täpsema informatsiooni saamiseks pöörduda reisibüroo poole.
Üks võimalikest lahendustest, kuidas lennufirma pankrotti mineku puhul reisijatele veel rohkem kaitset pakkuda, oleks tagatisfondi loomine. Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA sõnul on fondi loomine ebamõistlik ja mitte väga praktiline. Nimelt võib Euroopa Komisjoni andmete kohaselt kannatada lennufirma maksejõuetuse tõttu perioodil 2011-2020 0,07% reisijatest. IATA väitel on tegu väikese probleemiga ning selle lahendamiseks loodavale fondile kuluv meeletu töö ei tasuks end ära.