David Kondo vastutab Finnairi füüsilise kliendikogemuse kõigi tahkude eest, sealhulgas lennukikabiinide ja istekohtade ning Finnairi uute ootesaalide eest Helsingi lennujaamas. Enne Finnairiga liitumist 2017. aasta alguses töötas Kondo kliendikogemuse ja tootekujunduse alal Jetstaris ja Qataris.

Olete valmis saanud Finnairi lennukikabiinide uue kujunduse. See oli nelja aasta töö. Mis oli selle protsessi kõige raskem osa?

Suurim väljakutse oli luua lennukikabiinide soe ja hubane välimus, kui samal ajal pidi järgima kõiki rangeid eeskirju ja ohutusstandardeid. Enamikus lennukites on palju metalli, täisnurki, nähtavaid struktuure — me tahtsime luua sinna ümber pehmust ja kurve, et anda lennukogemusele täiesti uus tunnetus.

Mis on disaineri töö kõige parem osa? Mis teile selle töö juures Finnairi jaoks kõige rohkem meeldis?

Soomes ja teistes Põhjamaades on nii ilusad ja rikkalikud disainitraditsioonid, millest lähtuda. Samuti on palju paralleele Jaapani disainiga — ja ma olen Jaapanis sündinud ja kasvanud —, nii et oli tore neid kahte maailma segada. Finnairi heaks töötades on mulle antud palju vabadust nende kabiinide loomisel, mille eest ma olen väga tänulik. See on ka tohutu meeskonnatöö ning kõigi pühendumine ja pingutused on midagi tõeliselt uskumatut — see on eriline kultuur, mis meil Finnairis valitseb.

Kui rahul olete tulemusega? Kas te oleksite tagantjärele vaadates midagi teisiti teinud?

Alati on asju, millele tagasi vaadates mõtled, et oh, ma oleksin pidanud tegema seda või muutma toda… Aga kui astud lennukisse ja näed, kuidas kogu see suur töö reaalsuseks on saanud, saad aru, et me oleme loonud midagi tõeliselt erilist ja ainulaadset. Ma olen lõpptulemusega väga rahul.

Kas Finnairi uue lennukogemuse kontseptsioonis on midagi täiesti uut, mida ükski lennufirma ei ole kunagi varem kasutanud?

Mis puudutab äriklassi istet, siis jah, see on täiesti uus kontseptsioon ja me oleme selle uue, koos Collins Aerospace’iga välja töötatud istme esimene klient.

Kas te olete kuidagi katsetanud, kuidas uued AirLounge’i istmed tunduvad, kui seal mitu tundi järjest istuda?

Jah, me oleme istmeid päris palju testinud ja katsetanud. Me tegime ulatusliku testimisringi, kui me esimest korda kõiki turul olevaid istmeid vaatasime. Seejärel tegime programmi algfaasis ulatusliku ergonoomika-uuringu, mille käigus tegime mitmeid täpsustusi ja muudatusi, et lahendada mõningaid probleeme. Näiteks puudub istmel traditsiooniline käetugi, mis võib pikema aja jooksul põhjustada ebamugavustunnet õlgades — seetõttu lisasime istmele standardist rohkem patju, et kliendil oleks mugavam istuda.

Olete varem töötanud Jetstari ja Qatari lennufirmades. Kuidas erineb töökogemus Põhjamaades teie varasematest kogemustest? Kas soomlastega on hea koos töötada?

Iga lennufirma, kus ma olen töötanud, on täiesti erinev. Kuigi olen Jaapanis üles kasvanud, näen soomlastega palju ühiseid väärtusi ja iseloomujooni — minu ülemus naljatab, et ma olen tegelikult salaja soomlane. Ma arvan, et suurim erinevus minu jaoks on grupipõhine lähenemine asjadele, mis on omane kogu Soome ühiskonnale. Teistes lennufirmades on palju rohkem struktuuri ja hierarhiat, kuid siin kaasatakse töösse kogu grupp, mis on väga tore.

Mis on teie tööpõllul praegu ja mis saab olema teie järgmine väljakutse?

Hetkel olen keskendunud lennujaamade ja maapealsete kogemuste uuenduste välja töötamisele. Anname hetkel viimast lihvi Helsingi lennujaama uuendatud väljumisalale ja plaanis on renoveerida Schengeni-ala ootesaalid — ootan põnevusega tööd selle kallal. Helsingi lennujaama mitte-Schengeni-ala ootesaalid on juba värskendatud.

Finnairi kliendikogemuse tootedisaini juht David Kondo. Foto: Finnair

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid