AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul on laev nüüd juba pooleldi valmis. „Laev hakkab ilmet võtma ning sama kaugel on meie uuenduslike teenuste arendustöö, millega valmistume üllatama meie reisijaid Tallinna-Helsingi liinil uuendades seeläbi Tallink Shuttle kiirlaevakontseptsiooni. Meil on suur au, et president Halonen`ist sai Megastari ristiema, sest see on suur tunnustus laeva erilistele keskkonnatehnilistele arendustele ja tulevastele näitajatele. Megastar saab olema kogu sektorile heaks suunanäitajaks“, märkis Stalmeister.

“Laevaehituse üks põnevaid komponente on kahtlemata nõudlikud kliendid, kes ei lepi keskpärasusega – seda ka looduskeskkonda arvestades. Meil on hea meel, et meie järgmine LNG laev hakkab kuju võtma ning pärast 1,5 aastat kujundamist ja ehitustööd näeme enda ees juba laeva. Megastar on disainitud spetsiaalselt Tallinki reisijatele ja on ses osas täiesti unikaalne. Meil on samas hea meel, et Tallink otsustas traditsioonilise ristimistseremoonia kasuks ja et president Halonen austab meid oma siinviibimisega“, ütles Jan Meyer, Meyer Turku juhatuse esimees.

Megastari korpuse metallilõikamine algas möödunud aasta 4.augustil, kiilupanek toimus 9.veebruaril sel aastal ning vettelaskmine ning käigukatsetused on planeeritud vastavalt juulisse ning aasta viimastesse kuudesse. Laeva planeeritav üleandmine peaks toimuma järgmise aasta alguses.

Laeva teenusekontseptsioon kombineerib mugava kiirlaevateenuse, avatud sisealadega sotsiaalse einestamise, mitmekesise valiku istesalonge ning läbimõeldud ostlemislahendused. Kasutajamugavust täiendab kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijatesõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi, tehes kogu autoteki logistika palju lihtsamaks ja kiiremaks. Täiendused jätkuvad reisijateala mugava ja kergesti ligipääsetava planeeringuga, mille hulka on lisatud täiesti uusi teenuseid nagu näiteks vaikne istumissalong. Pardal saab olema ka erinevaid nutilahendusi.

Megastar saab olema Tallinki suurim kiirlaev, olles 212 meetrit pikk ning mahutades korraga ligi 2800 reisijat, mis on samaväärne kruiisilaeva Baltic Queen`iga. Megastar hakkab kasutama kütusena veeldatud maagaasi, kuid on võimeline sõitma ka tavakütusega. Kasutades veeldatud maagaasi, väheneb laeva ökoloogiline jalajälg võrreldes tavapärast laevadega oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiidi ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidi ning süsnikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Olles loodud eksklusiivselt Tallinna-Helsingi liinile, järgib uus laev kõiki praeguseid ning tulevasi Õhuemissioonide Seireala nõudeid, mille alla kuulub ka Läänemere piirkond.

Megastar on kaasrahastatud Euroopa Liidu poolt läbi CEF-i (Connecting Europe Facility) 4,8 miljoni euroga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena