Teisipäev, 23. oktoober

Otsustasime tänase päeva veeta rahulikult kohapeal. Hakkasime oma meelest minema Aqaba Heritage muuseumi poole. Linnaplaanil täiesti olemas, aga meie ei leidnudki. Milles viga, ei saanudki teada. Nii palju kui kohalike käest küsisime, juhatas igaüks ise kohta. Lõpuks loobusime. Istusime natuke aega kohalikus rannas ja vaatlesime inimesi. Ega me kumbki suuda kaua paigal püsida, seega läksime jälle liikvele.

Peale lõunatamist jalutasime veel linnas neis kohtades, kus veel käinud ei olnud.

Kella 7 ajal õhtul kuulsin väljast tugevat muusikat ja inimeste hääli, keegi nagu pidas avalikku kõnet jne. Rahvast hakkas juurde tulema, liiklus seisis. Hiljem oli demonstratsioonrongkäik lähitänavatel ja liiklusringil. Osa rahvast oli autodel ja lehvitasid lippe. Kogu "vaatemäng" kestis pea 2 tundi. Ma ikka natuke aega jälgisin aknast seda tegevust, kolmandalt korruselt oli hea ülevaade ja midagi ette ka ei jäänud. Olevat olnud kuninga pooldajate korraldatud.

Oligi jälle üks meeldivalt soe päikseline päev möödas.

Kolmapäev, 24. oktoober

Kätte on jõudnud viimane täispäev külalislahkes Jordaanias. Peale hommikusööki istume nüüd toas ja mõlgutame mõtteid, mida võiks veel teha, kuhu minna... Kell pole veel kaheksagi, ees ootab pikk päev.

Lõpuks otsustasime minna South Coasti. Sinna oleks saanud hotelli transfeeriga 10 JOD inimese pealt, aga meie oleme kassid, kes kõnnivad omapead. Läksime taksojuhtidega kauplema. Seadsime sammud läheduses oleva I-punkti poole, kus tavaliselt taksod seisavad. Kauplesime omale takso sinnasõiduks 5 JOD eest. Viis meid korralikult avalikku randa. Mina nautisin varjus istumist, Taso seevastu mõnules vees. Mina võin südamerahuga nautida olemist vee ääres, mitte seal sees. Eelistan kodust vanni ja dušši. Igaühel oma kiiksud.

Aqaba laht on Punase mere osa ja seega rikas kalaliikide poolest (ca 1200 liiki), 500 liiki koralle ja rohkem kui 1000 liiki molluskeid ja koorikloomi.

Suvine veetemperatuur on keskmiselt 22.5 kraadi, talvel 20 kraadi. Tänu päikesevalgusele on nähtavus vees 150m sügavuseni.

Huvilistele jätkuks tegevust küllaga. Eriti snorgeldajatele ja sukeldujatele.

Meie otsustasime südamerahuga linna tagasi pöörduda. Nüüd õnnestus taksojuht ära rääkida 6 JOD-iga. Oli hoopis teist masti mees kui eelmine. Tegi meiega parajat kihutamist.

Tegime omale toas kohvi ja nautisime jahedat tuba. Edasi otsustasin minna basseini äärde.

Selgus, et oli tõusnud hästi tugev tuul. Vahetasin kolm korda oma asukohta, aga kahjuks mõnusat vaikset nurka ei leidnud. Tuul oli nii tugev, et kukutas mitu päiksevarju pikali ja kolistas toolidega. Paistab, et tuleb suur ilmamuutus. Ei jäänudki muud üle kui tuppa tagasi minna.

Hiljem läksime Tasoga uut söögikohta otsima. Mõtlesime proovida suhteliselt lähedal olevat restorani nimega Papaya. Mulle meeldis nii koht kui ka teenindus. Mugav istumine oli.

Tellisime kahe peale ühe lambalihaga köögiviljasupi ja kohaliku toidu Okra lambalihast, mis tuletas meelde guljašši. Supp oli imehea ja maitses mõlemale, okra Tasole ei maitsenud, olevat liiga hapu. Talle meeldivad üldse kodused harjunud maitsed. Mulle jälle meeldib proovida tundmatut.

Hiljem läksin üksi natuke mööda poode käima, et saada ülevaadet kohalikust pakutavast kaubast ja hindadest. Ostmiskavatsust muidugi ei olnud. Jäi silma, et majapidamistarbed, eriti köögitarbed tundusid odavamad kui meil. Eriti igasugused potid-pannid.

Lõpuks leidsin ühe kohapeal küpsetamisega küpsiste ja kohalike kookide poe. Ostsin sealt seesamiküpsiseid ilusa kinkepakendiga.

Jalutuskäik koos uudistamisega venis pimeda peale. Jõudsin tagasi pärast kuut.

Toas lugesin oma JODid üle, tuli välja, et 8 oli veel järel. Taso oli nii kena, et viitsis linna minna ja tuli tagasi 10 euroga. Aitäh talle.

See oligi meie viimane päev Aqabas. Homme ärasõit.

Neljapäev, 25. oktoober

Viimane hommikusöök hotelli restoranis. Asjad pakkisime enamuses eile õhtul. Meil oli vähe asju nagu tavaliselt. Tavaline väike seljakott ja minul ka üks kott oma riiete jaoks.

Otsustasime teha veel hüvastijätutiiru linna peal. Kell 9.15 pidime olema juba hotelli ees, et lennujaama sõita. Lennujaam on linnast ca 10km kaugusel.

Siiani oli meil ilmadega väga vedanud, kõik päevad oli päikselised, temperatuur üle 30 kraadi. Paistab, et Aqabal on kahju, et lahkume. Näitab meile täna oma vihmast poolt. Ilmateate järgi pidavat korralik vihmasadu hakkama kell 11.

Olemegi lennujaama jõudnud. See on vist kõige väiksem lennujaam, kus meil on oma reiside ajal tulnud olla. Näiteks täna väljub koos meie lennuga 4 reisi.

Meie väljalend hilines, kuna järgmise grupi tulek jäi hiljemaks. Kõik ju omavahel seotud.

Tagasi Tallinnasse jõudsime kell 17.15. Lennujaam tervitas meid külma (2 kraadi) ja vihmaga, lisaks veel pimedus.

Kell 19 olime juba kodus. Lilled said enne ärasõitu hästi kastetud, pidasid ilusti nädala vastu.

Kokkuvõttes oli tore sõit. Jäin igati rahule. Suutsin ilusti vastu pidada, meeleolu oli hea, seltskond meeldiv, muljed samuti.