„Õigeaegselt sõlmitud reisikindlustus, piisava ulatusega kindlustuskaitsed ja hüvitislimiidid loovad hea eelduse murevabaks puhkuseks. Õnnetuse korral tuleb siis vaid rahu säilitada, sest iga olukord on lahendatav,“ kinnitab 17 aastat Seesami reisikindlustuse kahjukäsitlejana töötanud Kaja Hints.

Oma karjääri jooksul tuhandeid reisil hätta sattunud abivajajaid aidanud naise sõnul tasub juba enne puhkust teada, kuidas täpselt õnnetuse korral käituda. See võib hiljem aidata kaasa kahjude kiirele ja ladusale käsitlemisele.

Et ootamatu olukord laheneks ladusalt ning kahjud saaksid kiirelt hüvitatud, jagab Kaja Hints esindaja juhiseid reisikahju korral käitumiseks.

Sõlmi reisitõrke kindlustus kohe!

Alustuseks tuleks reisi ärajäämise kindluskaitse piisavaks kehtivuseks sõlmida reisitõrke kindlustus kohe, kui ostad reisi või lennupiletid.

Poliisi hind on sama, kuid kaitse on oluliselt pikem. Näiteks enne reisi haigestumise korral mine arsti juurde, küsi tõend haiguse alguse ja diagnoosiga ning tühista esimesel võimalusel hotell ja lennupiletid ning küsi tagastusi.

Haigus- või õnnetusjuhtumi korral pöördu kohaliku arsti poole

Kui oled välisriigis haigeks jäänud või õnnetusse sattunud ja vajad arstiabi, tuleb pöörduda lähima litsentseeritud arsti poole või haiglasse. Küsige arstilt kindlasti tõend, kuhu on märgitud haiguse diagnoos.

Kui sa ei tea, kust arstiabi saada, otsi üles kindlustusleping ning helista seal toodud meditsiiniabipartneri numbrile. Ka siis, kui vajad haiglaravi, operatsiooni või ei suuda ise ravikulusid tasuda, võta ühendust kindlustajaga või meditsiiniabipartneriga.

Kui tegemist on kergema haigestumise või traumaga ja kannatanul on võimalik ravimite, arstivisiitide jms eest ise tasuda, tuleb kahjunõude esitamiseks kõik maksekviitungid kindlasti alles hoida.

Kuriteo puhul võta ühendust politseiga

Kui kindlustatu isiklik vara peaks pikanäpumeeste valdusesse sattuma või olete langenud kuriteo ohvriks, tuleb viivitamatult pöörduda kohaliku politsei poole ja teha avaldus. Kindlasti tuleb paluda vormistada protokoll ja see koos teiste vajalike kahjujuhtumit tõendavate dokumentidega kindlustusele esitada. Taotluste esitamiseks ei pea ootama kodumaale naasmist, vaid need saab koos vajalike dokumentidega ka meili teel välismaalt saata.

Tõenda juhtunut ja hoia alles kõik dokumendid

Mis iganes juhtub, peab alati kindlustusele esitama juhtunu kohta tõendusmaterjali koos kuludokumentidega. Pildistamine on hea lahendus olukorra tõendamiseks — pildistada võid lennutablood, purunenud autoklaasi varguse korral ja isegi nähtavat kehavigastust.

Näiteks pagasi kahjustumise korral tuleb teha ja saata kindlustusele fotod kahjustunud esemest, kus on näha kahjustuse ulatus, eseme suurus, soetamisfirma ja selle tuvastamiseks muud olulised detailid. Kahjustunud hinnalised esemed tuleb alles hoida seni, kuni kindlustus on kahju suuruse kindlaks teinud.

Lennureisil kaduma läinud pagasi kohta tuleb esitada lennufirmale kohe avaldus, kuid mitte hiljem kui 7 päeva jooksul.

„Küsimuste korral tuleks kindlasti helistada oma kahjukäsitlejale. Kindlustuses määratakse igale juhtumile kindel kahjukäsitleja, kes hoiab kätt pulsil ja aitab kannatanut kogu protsessi vältel. Ja kuigi kindlustuse kontaktisik ei saa kaugele maale lennata, on ta telefonitsi alati saadaval,“ julgustab Kaja Hints inimesi küsimuste korral kindlustusele helistama.