Värske uuring avaldas maailma kõige usaldusväärsemad lennufirmad aastal 2019

 (3)
Värske uuring avaldas maailma kõige usaldusväärsemad lennufirmad aastal 2019
Foto: Gary Lopater/Unsplash

Kuna paljud inimesed planeerivad oma puhkuseid aasta aega ette, otsustas Suurbritannia kindlustusselts Get Going ka sel aastal teha kindlaks, millised lennufirmad on hetkel kõige usaldusväärsemad ja milliste lennufirmade pileteid ei tasuks ehk liiga pikalt ette ära osta, sest iial ei tea, millal mõni neist pillid kotti paneb. Mõnel juhul peletab eemale juba fakt, et nad tühistavad sageli suure osa oma lendudest.

Uuringu käigus võeti arvesse viite võtmetegurit, mille hulka kuulusid 2018. aasta novembrikuus lennufirmade poolt edasilükatud lendude arv, keskmine lendude edasilükkumise aeg, tühistatud lendude arv, turvalisusaste ja klientide tagasiside.

Maailma kõige usaldusväärsemad lennufirmad:

  • Japan Airlines, kes teenindab 126 siseriiklikku ja 54 rahvusvahelist lennuliini, ning on uuringu järgi maailma kõige usaldusväärsem lennufirma, sest kõigest 10.54% nende lendudest lükati edasi ja vaid 1.05% tühistati.
  • Teise koha sai edetabelis Hollandi päritolu KLM Cityhopper, mille lende lükatakse kõige vähem edasi (9.6%), kuid neil oli pisut kõrgem lendude tühistamiste arv, kui Japan Airlines’il ehk 1.13%. Keskmine ooteaeg KLM Cityhopperi lendudel oli 33 minutit.
  • IndiGo on India kõige populaarsem odavlennufirma ja hõivab selles edetabelis kolmanda koha. 14.7% IndiGo lendudest lükati novembrikuus edasi ja ainult 0.07% lendudest tühistati.
  • Ka Emirates ja Qatar Airways mahtusid usaldusväärsete lennuettevõtete esikümnesse, vastaval 6. ja 7. koht. Peaaegu 85% Emirates’ide lendudest jõudsid ilma hilinemata sihtkohta ning lennufirma hinnati ka väga turvaliseks (kümme punkti kümnest). Nende suurim rivaal, Qatar Airways jäi pisut taha poole, sest nende lendudest jõudis õigeaegselt sihtkohta 84%.
Seotud lood:

Usaldusväärsete lennuettevõtete edetabeli tagumises otsas, kus oli kokku 50 globaalset lennufirmat, paiknes aga Frontier Airlines, mille lendudest lükati edasi 30.64% lendu ja keskmine ooteaeg oli 65 minutit. Tagant teise koha sai American Airlines ja kolmanda Hispaania lennfirma Vueling.

Kindlustusettevõtte Get Going esindaja Josh Hancocki sõnul viidi uuring läbi just sooviga aidata klientidel puhkuseplaane tehes paremaid valikuid teha. “Kõik inimesed soovivad, et asjad sujuksid lende broneerides plaanipäraselt,” selgitas ta. “Sel aastal uuringut uuendades loodame, et reisijad võivad olla oma valikutes kindlad ja vältida ebavajalikke probleeme, millel on potentsiaali lõõgastav ja nauditav aeg ära rikkuda.”

Pikemalt saab uuringutulemustega tutvuda SIIN.