Vaata, mille kõige eest lendamisel raha küsitakse

 (13)
Tallinna Lennujaamas
Tallinna LennujaamasFoto: Tanel Meos

Hiljuti teatati Venezuela pealinnas Caracases asuvast Maiquetia rahvusvahelisest lennujaamast, et kõik väljuvad reisijad peavad hakkama maksma äsja paigaldatud õhupuhastussüsteemi eest 127-bolivarist maksu. Otsust põhjendatakse inimeste tervise kaitsmisega, reisijad ise näevad selles pea 15-eurost maksu õhu hingamise eest.

The Telegraph on reastanud veel kümme vastuolulist ja lausa naeruväärset viisi, kuidas reisijatelt raha kätte saada.

Paksumaks
Eelmisel aastal sai Samoa Airist esimene lennuliin, kes küsib reisijatelt tasu nende kaalu järgi. Samas näitab Telegraph Traveli tehtud küsitlus, et peaaegu 80 protsenti inimestest toetavad sellist hinnapoliitikat.

Üks nael suitsetamise eest
2011. aastal küsis Belfasti rahvusvaheline lennujaam üle ühe euro selle eest, et lunastada pääs suitsetamisalale.

Kilekotitasu
Lutoni lennujaam leidis 2007. aastal suurepärase viisi kasumit teenida – nad küsisid kahe Minigripi kilekoti ostu eest ühe naela. Seega teenisid nad peaaegu kõigilt, kes kodust polnud vedelike käsipagasisse pakkimiseks oma kotikest kaasa võtnud.

Käsipagasitasu
Wizz Airist sai eelmisel sügisel esimene Euroopa lennuliin, kes küsib reisijatelt tasu käsipagasi eest. Kotid, mis on suuremad kui 42x32x25cm, kuid väiksemad kui 56x45x25cm võib pea kohal olevasse kappi panna 12 naela eest, mis on 15 eurot.
USA lennuliinid on selle tasu poolest esirinnas. Ühendriikide odavlennufirma Frontier Airlines küsib reisijatelt käsipagasi lennujaamas registreerides kuni sada dollarit, mis on 73 eurot. Internetis registreerides pääseb reisija 25 dollariga ehk 18 euroga. USA-s küsivad kõrgeid käsipagasitasusid veel Spirit Airlines ja Allegiant Air.

Seotud lood:

Lennujaama autoga sisenemise tasu
Belfasti, Briminghami, Bristoli, East Midlandsi, Leeds Bradfordi, Newcastle’i ja Lutoni lennujaamades küsitakse autojuhtidelt raha, et nad saaks siseneda autode peatumisalale, kus lennujaama viidud sõber või pereliige maha panna. Kolmekümne minuti pikkuse peatumise eest Leeds Bradfordis ning 15-minutilise peatuse eest Lutonis küsitakse kaks naela ehk kaks ja pool eurot. Leedsi lennujaamas üle poole tunni seistes küsitakse teilt veel viis naela, jäädes peatuma üle tunni aja, küsitakse kümme naela ehk 12,5 eurot. Kui jääte Lutonisse kauemaks ettenähtud veerandtunnist, võite arvestada 80-naelase trahviga ehk kaotate sada eurot.

Tekimaks
Odavlennufirma Norwegian küsib lennukis teki eest viis dollarit ehk peaaegu neli eurot. See summa aga kahvatud USA lennufirma Allegiant Air tekitasu ees, mis on vahemiks 17-25 dollarit ehk 12,5-18 eurot!

EU261 maks
Veel hiljuti küsis Ryanair kõigilt reisijatelt kaheeurost või kahenaelast „EU261 maksu“, mis peaks olema vastukaaluks euroliidu regulatsioonide tõttu lennuhilinemiste ja ära jäämiste kompenseerimisele. Üsna häbematu, arvestades, et Ryanair reklaamis end Euroopa õigeaegseima lennuliinina.

Nimevahetustasu
Lugematud lennuliinid küsivad nime parandamise eest tasu, ent Ryanair nõuab enim – 110 naela internetis või 160 naela ehk kakssada eurot lennujaamas, selleks, et parandada piletil täheviga. Õnneks on võimalik tasu vältida, kui viga on märgatud ööpäeva jooksul peale broneerimist.

Lennujaama arendamise tasud
Newquay, Durhami, Norwichi ja Blackpooli lennujaamade klientidelt küsitakse tegelikult kaks korda tasu lennujaama kasutamise eest. Maksud on lisatud kõigepealt lennupileti hinda, kuid nendes lennujaamades küsitakse enne õhkutõusu veel lisaks 10 naela „lennujaama arendamise tasu“.

Kütuse lisatasud
Hoolimata sellest, et viimase kümne aasta jooksul on kütusehind pidevalt kõikunud, on kütuse lisatasudel ainult üks liikumissuund – üles.
Näiteks 2012. aastal tõstsid lennuliinid Telegraphi andmetel kütusetasusid 53 protsendi võrra, kui kütusehind oli sama perioodi kohta tõusnud vaid 24 protsenti.