See sissetulek on lennufirmadele muutunud vaat et olulisemaks kui tegelike piletite müük. Seetõttu panustavad paljud lennufirmad sellele, et nende töötajad teeksid pardal kõik selleks, et reisija võimalikult palju raha kulutaks, vahendab news.com.au.

Hiljutine uuring paljastab lennufirmade ahnuse, kui palju raha tegelikult maailma suurimad õhutransportijad nende lisatasudega teenivad.

Uuringu järgi, mis viidi läbi IdeaWorksCompany poolt teenisid maailma 10 juhtivat lennufirmat kokku 1,8 miljardit eurot aastas.

See uuring tehti 10 aastat tagasi ja selline oli see summa siis. Tänaseks on sama number kasvanud hämmastavastesse kõrgustesse - 24 miljardi euro juurde (see number pärineb sama firma aasta tagasi läbi viidud uuringust).

USA lennufirma United, Delta, America ja Southwest olid suurimad teenijad 2016. aasta majandusaruannete järgi. Neile järgnesid Air France/KLM, Ryanair ja easyJet ning Lufthansa, Qantas ja Air Canada.

Uuringu läbiviijad märkisid, et maailma kümne edukama lennufirma hulka on jõudnud just need põhjusel, et pakuvad ka sageli lendavatele reisijatele boonusprogramme, mis sunnib neid n-ö sama lennufirma poole tagasi pöörduma või olema püsiklient.

Lennufirmad, kel neid programme pole - nagu easyJet ja Ryanair - teenivad oma raha pardal müüdavalt toidult, autorenditeenuste vahendamiselt ja ka reisikindlustuse müümiselt.