Teadlased koostasid reeglid, millises järjekorras peaks reisijaid lennuki pardale laskma, et see kestaks võimalikult vähe. Selgus, et järjekorda tuleks reisijad panna nende pagasi suuruse järgi ja kas nad istuvad akna all või keskel.

Kõigepealt peaksid sisenema need, kellel on aknaalused kohad. See tagab ekspertide sõnul kuni 25 protsenti lühema ooteaja pardaleminekul.

Praegune süsteem, kus palutakse lennuki tagaosa reisijatel esimesena siseneda, kui pardaleminek toimub eesuksest, on uuringu läbiviijate sõnul nii ebaefektiivne, et enam-vähem sama kiiresti saaks rahva lennukisse isegi siis, kui laseks kõigil endale ise juhusliku istekoha valida. Nii oleks kohati isegi natuke kiirem, arvavad eksperdid.

New Yorgi Clarksoni ülikooli teadlane Dr. John Milne ja sõltumatu uurija Alexander R. Kelly uurisid aga, kuidas sõltub lennukisse sisenemise aeg sellest, kui arvestada kaasavõetava pagasi suurust.

Juba varasemates uuringutes on välja selgitatud, et reisijatel, kes sisenevad lennukisse kahe käsipagasiga, läheb 60 protsenti rohkem aega kui neil, kellel on kaasas vaid üks kott. Dr. Milne ütles, et lastes mitme käsipagasiga reisijad lennukisse kõigepealt ja pannes nad istuma aknaalustele kohtadele, saaks lennuki kõige kiiremini täis.

Teisena tuleks lennukisse kutsuda ühe kotiga reisijad, kes lähevad istuma keskmistele kohtadele. Käsipagasita reisijad tuleks paigutada aga kõige vahekäigupoolsemale kohale.

"Oletame, et ma tulin lennukile ja sain vahekäigupoolse koha ning mul on kaasas kaks käsipagasit. Sel ajal, kui ma lõpuks lennukisse jõuan, on istme kohal olevad pagasiriiulid juba täis ja mul on raskem leida oma mõlemale kotile vaba kohta," selgitas ta. "Kui aga jõuaksin lennukisse esimeste seas, siis saaksin kergesti oma kahe koti jaoks koha ja see võtaks vähem aega."

Teooriat, et aknaalustele kohtadele reisijate esimesena laskmine kiirendab lennukile minekut, toetab ka üks varasem füüsik Jason Steffeni uurimistöö - tema väidab, et selline järjekord vähendab lennukilemineku aega 24 protsenti.

Dr. Milne ütles väljaandes "Journal of Air Transport Management", et mida rohkem pagasit on reisijal kaasas, seda varem peab ta lennukile pääsema ja istuma võimalikult aknapoolsetele kohtadele.

Veelgi parem on, kui lennukisse sisenevad aknaalustele kohtadele reisijad näiteks alguses paarisnumbritega ridadesse, siis aga paaritute numbritega ridadesse (või vastupidi). Samamoodi tuleks üle ühe rea sisse lasta ka vahekäigupoolsete kohtadega reisijad.

"Üle rea sisselaskmine on hea selleks, et oma asju ära panevad inimesed üksteist ei segaks - nii jääb nende vahele üks tühi rida," seletas Dr. Milne sellise meetodi kasulikkust. "Korraga sisse lastud aknaaluste kohtade reisijad saavad sel juhul rahulikult, naabreid segamata oma pagasi ära paigutada."

Praktikas siiski sellises järjekorras pealeminemine täielikult ei tööta, sest paljud (näiteks pered) reisivad koos ja tahavad pardale saada korraga. Kuid siiski vähendaks uuringus pakutud järjekord pardaleminekuks kuluvat aega oluliselt.

United Airlines juba kutsubki aknaalustel kohtadel reisijad lennukisse esimesena. Erandiks on premium-klassi reisijad, kes saavad niikuinii esimesena lennukisse ja pered, keda lubatakse pardale minna koos.

Seda, kui palju pagasit reisijad kaasa võtavad, peaks olema võimalik enne deklareerida või määrab tõenäolise pagasikoguse vastav tarkvara. Näiteks siis, kui reisija tagasilend on samal päeval, võib tal tõenäoliselt olla kaasas ka vähem pagasit.