Seymourpowelli loodud "The Morph" on istmerida, milles saab iga istekoha suurust muuta vastavalt sellele, millise suurusega reisija seda kasutab. Või siis saab valida, millise suurusega istekohta reisija soovib.

Nagu näha kontseptsiooni tutvustavalt videolt, katavad istmeid vaid kaks ühes tükis kangast - üks üle istmerea seljatugede ja teine üle istme alumiste osade. Kangas hoitakse paigal käetugede ja seljatoe vahetaladega, nii et moodustuvad kolm eraldi "võrkkiike". Käetoed ja seljatugede vahetalad on nihutatavad, et teha mõned istmed laiemaks (ja kõrvalolevad kitsamaks).

"Lennufirma saab pakkuda inimestele võimalust osta suurema istekoha, muutes nii piirid erinevate piletikliasside vahel hägusemaks... näiteks saab kitsamate kohtade asemel turistiklassis valida endale hoopis premium-klassi istme," öeldakse kontseptsiooni tutvustavas videos.

Reisijad saavad valida istme laiuse ja maksta selle eest vastavalt. Premium-istekoha omanikud võivad võtta laiema istekoha, et seal paremini puhata või tööd teha. Pered saavad aga istmerea ära jagada vastavalt igaühe vajadustele. Näiteks pere, kuhu kuulub suuremat kasvu isa, keskmine ema ja väike laps, võivad võtta istmereas kolme erineva suurusega istmed, nihutades vastavalt istmevahede eraldajaid. Vastavalt on ka piletihinnad - suurema istme jaoks natuke kallim, väiksema istme jaoks aga odavam hind.

Kuid selline kontseptsioon võib tunduda suuremate reisijate diskrimineerimisena, samal ajal kui väiksemad reisijad võivad lennupiletilt raha kokku hoida.

Idee küsida suuremate reisijate eest rohkem piletiraha polegi uus. Sel aastal on sama ideega välja tulnud Samoa Air - esimene lennufirma maailmas, mis küsib piletiraha vastavalt reisijate kaalule. Makstakse mitte istekoha, vaid kilogrammi eest. Kilohind sõltub lennu pikkusest.

Aprillis teatas lennukitootja Airbus, et plaanib mõnedesse lennukitesse lisada eriti laiad istmed neile, kes on suuremad. Tavaliste 45,7 cm laiuste istmete asemel maksab 50,8 cm laiustesse istmetesse istumine ka rohkem kui tavaliselt.

Ryanairi tegevjuht Michael O’Learyon on varem samuti välja öelnud plaani "paksumaksu" kehtestamiseks, kuid eelmisel kuul teatas, et ei toeta enam seda mõtet.

Telegraph Traveli küsitlus selgitas samuti välja, et rohkem kui kolmveerand reisijatest toetaksid "maksa, palju kaalud" hinnapoliitikat lennukites.