Ettevõtja Clive Palmer, kes teatas Titanic II ehitamise plaanidest juba 2012. aastal, pole sellest mõttest siiani loobunud. Laev peaks valmis saama 2016. aasta lõpuks, mil läheb oma avareisile Southamptonist New Yorki. Titanic II ehitatakse samamoodi nagu 1912. aasta laev, kuid kaasaegse turvavarustusega.

Palmer kinnitas News.com.au-le, et 700 reisijat saavad magada kitsastes kolmanda klassi narides, mis on vaid 60 cm laiad.

"Esimese klassi kajutid olid Titanicul uskumatult head, teine klass nautis tänapäeva esimese klassi mugavusi ja kolmas klass - see oli tõesti kolmas klass," lisas Palmer.

Raamatu "Titanic võhikutele" järgi oli siiski ka kolmas klass selle ajastu kohta suhteliselt mugav, sarnanedes muude aurulaevade teise klassi majutusele. Sellest hoolimata olid tingimused Titanicu kolmandas klassis väga spartalikud võrreldes tänapäeva kruiisilaevadega.

"Kolmanda klassi reisijad jagasid üht duširuumi, sõid koos teiste kolmanda klassi reisijatega ühises söögisaalis ning magasid neljainimesekajutites," öeldakse raamatus. "Kolmanda klassi naridel olid madratsid, padjad ja tekid, kuid puudusid linad ja padjapüürid. Reisijad pidid end pesema kajuti pesukausis. 700 või enama kolmanda klassi reisija peale oli vaid kaks dušši. Süüa sai kolm korda päevas kahes suures söögisaalis, mida nimetati "salongideks". Eraldi lauda istuda ei saanud, süüa võis pikkade kõrvuti laudade ääres."

See tähendab, et James Cameroni 1997. aasta Titanicu filmi spontaanne pidu söögilauas võis olla üsna realistlik.

"Titanic pakkus veel ka reisijatele istumiseks, lugemiseks, kaardimänguks või muud moodi ajaveetmiseks suurt saali. Sealt ei lubatud kolmanda klassi reisijaid aga teistele aladele, kus sai näiteks jõusaali või basseini kasutada," kirjutatakse raamatus.

Kolmanda klassi pilet maksis omal ajal 7-9 naela (tänapäeva vääringus 587-754 naela ehk 707-910 eurot).

Kas ka hinnad jäävad Titanic II peal reisivatel kolmanda klassi pileti omanikel samaks, seda saab peagi näha; eelmisel aastal selgus, et oksjonil ollakse valmis laeva avareisi piletite eest maksma kuni miljon dollarit.

Clive Palmer on veel lubanud, et laevale ei tule televiisoreid ega internetiühendust, reisijaile pakutakse aga ajastukohast riietust. Erinevusena originaalist on pardal siiski suurem hulk päästepaate. Originaalsel Titanicul oli reisimas 2224 reisijat ja meeskond. Kokkupõrge jäämäega ja uppumine toimus 15. aprillil 1912. 16 puust päästepaati mahutasid vaid 1178 inimest.

Miljardär Palmer on keeldunud ütlemast, kui palju talle hiigellaeva koopia maksma läheb. Oma varanduse teenis ta kaevandustest, kuid omab ka mitmeid puhkekeskusi. Lisaks Titanic II ehitamisele tahab Palmer kloonida ka dinosauruse, et meelitada puhkajaid oma Brisbane´i lähedal asuvasse Palmer Coolumi kuurorti. Praegu on sinna paigaldatud sada mehaanilist saurusekuju.

Hea lugeja, kas oleksid valmis maksma spartaliku Atlandi-ületuse eest Titanic II kolmanda klassi kajutis?