Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) direktori Katrin Reinholdi sõnul sooviti välja töötada kasutajasõbralik ja mugav digilahendus, mille täitmine oleks jõukohane nii kohalikele inimestele kui ka välismaalastele. "Elektrooniline eneseisolatsiooni andmete edastamine on üks võimalus, kuidas säästa inimeste aega ning tõkestada viiruse levikut," lausus Reinhold.
Seni pidid kõrge koroonaviiruse levikuga riikidest Eestisse tulevad reisijad täitma piiriületaja deklaratsiooni paberil käsitsi. See tekitas piiril pikki järjekordi ning inimeste kogunemist väikesele alale, kus oht nakkust levitada muutus aina kõrgemaks. Samuti töödeldi paberankeetide andmeid käsitsi, mis oli ametnikele üha aja- ja ressursikulukam.
Devtailori projektijuhi Margus Kaldma sõnul loodi Terviseameti iseteenindus vaid mõne nädalaga. „Meie ülesanne oli välja töötada võimalikult lihtne lahendus kõigile osapooltele, mis arenduse seisukohast tähendas nii äriprotsesside planeerimist, analüüsi, erinevate liidestuste integreerimist, disaini kui ka prototüübi testimist," selgitas Kaldma. Ta lisas, et kui varem võis näiteks ühe lennukitäie inimeste paberankeetide täitmise ja menetlemise peale kuluda tunde, siis nüüd võtab deklaratsiooni täitmine aega vaid mõne minuti ning sisestatud andmed on ametiasutustele koheselt kättesaadavad. Terviseamet ja PPA kasutavad andmeid võimalike koroonakollete ärahoidmiseks ja lähikontaktsete tuvastamiseks.