Reisihuvilisel tasub täpselt järele uurida, mida pakutav teenus endast kujutab ning kas see vastab reisija vajadustele ja soovidele. Kindlasti tasub välja selgitada, milline on reisi lõpphind – sealhulgas need kulud, mis ei ole arvestatud reisipakkumise sisse ning mille eest tuleb veel juurde maksta. Sellisteks lisakuludeks võivad olla näiteks pakettreisi puhul transfeer lennujaamast hotelli, toitlustus või muu taoline. Samuti tasub vaadata, millise tasemega on pakutav majutusasutus ning millised majutuse lisateenused on arvestatud pakkumise sisse – kui hotellis on jõusaal, saun või veekeskus, siis kas selle kasutamine on ööbijale tasuta või tuleb selle eest soovi korral veel juurde maksta. Oluline on pöörata tähelepanu ka pakutava teenuse taganemistingimustele ja pretensioonide lahendamise korrale, mis peavad olema kirjas teenuse osutamise tingimustes.

Hea on teha teenusepakkujale ka taustakontroll – otsida internetilehtedelt ja foorumitest varasemate klientide kogemusi ja hinnanguid. Eesti reisikorraldajate või -büroode puhul tasub enne pakettreisi ostmist vaadata ka ameti kodulehel olevat reisiettevõtjate musta nimekirja, kus on välja toodud pakettreisi müügiaruande esitamata jätnud ettevõtted. Samuti tuleks kontrollida reisikorraldajate või -büroode tagatise andmeid majandustegevuse registrist – kas tagatis on olemas ja millises ulatuses. Tagatisraha on vajalik reisijate kodumaale toimetamiseks, nende majutamiseks kuni kojutoomiseni kui ka tarbijatele ärajäänud reiside ja kinkekaartide väärtuse hüvitamiseks juhul, kui ettevõttel tekivad makseraskused.

Lennupileteid ostes soovitab amet enne ostu sooritamist küsida üle lennutingimused – kas tegemist on otselennuga või mitte, kas piletihind sisaldab kõiki makse ja lisatasusid, kas pagasitasu on arvestatud piletihinna sisse ning milline on pardale võetava ja ära antava pagasi maksimumkaal. Küsida tasub ka lennupiletite tühistamise ja muutmise tingimusi – kas tühistamisel on võimalik makstud raha tagasi saada, kas lennupiletite muutmine on võimalik ning kas muutmise eest tuleb lisaks maksta. Tihtilugu on praktika näidanud, et mida odavama on piletid, seda vähem pakutakse neile tühistamise ja muutmise võimalusi. Selline teave aitab pileti maksumust võrrelda teiste pakkujatega, et siis teha sobivaim valik.

Tarbijakaitseamet nõustab messil ka teistel teemadel, mida tasub igal reisihuvilisel teada, et kaitsta oma õigusi erinevates olukordades, mis reisil tekkida võivad. Näiteks, millised on reisija õigused lennu hilinemise või tühistamise korral, mida teha, kui autorendifirma on põhjendamatult tarbija krediitkaardilt maha arvanud kokkulepitust suurema summa või kui majutusasutus ei vastanud lubatule.