Täna täitus 25 aastast päevast, millal Viking Line alustas regulaarset laevaühendust Tallinna-Helsingi liinil. 1994. aastal alustati Inglise firmalt Condor Marine Services renditud 450-kohalise katamaraaniga Condor 9 (avapildil).

Viking Line’i laevad Tallinna-Helsingi liinil on läbi aegade olnud järgmised:

Viking Express (Condor 9), 17.06-10.09.1994, 450 reisijakohaga kiirkatamaraan (avapildil)

Viking Express I (Condor 10) liikles 28.05-30.09.1995
Viking Express II liikles 10.4.-9.12.1995 ja 6.05.-30.9.1996
Viking Express III (Sobjornen) liikles 6.5.-30.9.1996.
MS Rosella liikles17.8.2003-18.04.2008.

Kiirlaevadel mõne suvega saadud kogemus ajendas Viking Line´i kavandama kiiret merekindlat parvlaeva, mis sõidaks aasta ringi. See kava realiseerus tosin aastat hiljem Viking XPRSina (alloleval pildil).

MS Viking XPRS on liinil alates 18.04.2008.

Selles artiklis on kasutatud materjale Kaido Einama täpselt viis aastat tagasi, Viking Line’i 20. sünnipäeva puhul ilmunud artiklist Reisijuhis.

Lisaväärtuseks leidsime üles ka tänapäeva mõistes lausa “ürgse” pressiteate aastast 1994 ja taasavaldame selle:

Marienhamnis

19. mai 1994

Viking Line alustab liiklust Helsinki ja Tallinna vahel Jumbo-katamaraaniga

17. juunil 1994 alustab Viking Line liiklust Helsingi ja Tallinna vahel katamaraaniga, mis erineb oluliselt oma konkurentide alustest nii suuruse kui võimaluste poolest. See tähendab eelkõige reisijatele märkimisväärselt rohkem mugavusi.

Erakordsed mereomadused

Vikingi katamaraan on peaaegu kaks korda laiem ja veerandi jagu pikem kui senised katamaraanid Helsingi ja Tallinna vahelises liikluses. Lisaks on laeval korralik stabiliseerimissüsteem, et ka lainetusega on sõit võrreldes traditsiooniliste katamaraanidega sujuvam ja stabiilsem.

Kuus reisi päevas

Viking Expressi nime kandev laev teeb esialgu kuus reisi päevas. Ajakava on tehtud nii äri- kui ka puhkusereisijate vajadusi arvestades. Sügisel teeb laev neli reisi päevas. Tänu uuele katamaraani liiklusele pakub Viking Line suvisel ajal uusi võimalusi puhkajatele ja loob tingimused ettevõtte soodsaks arenguks.

Kiirem kui lendamine — ja vaid murdosa selle hinnast

Viking Express sõidab Tallinna — uue Vanasadama terminali — ja Helsingi Kauppatori Makasiini terminali vahel. Nii on sõiduaeg lühem kui lennates, kui juurde arvestada kesklinna ja lennujaamade vahel liikumiseks kuluv aeg.

Ühe suuna reis maksab 130 marka, äriklassis 200 FIMi, seega on Viking Line’i hinnad konkurentidega samal tasemel. “Kuigi Viking Express kujutab endast uut mugavustaset, säilitame ka meie kliendile sobiva madala hinnataseme,” ütleb Viking Line tegevjuht Boris Ekman.

Uus samm Viking Line’i jaoks

Viking Line teeb Viking Expressiga läbimurde Soome ja Eesti vahelises liikluses ja ühtlasi pikendab see Viking Line’i teeninduspiirkonna nimekirja.

Viking Line on tulevikus jätkuvalt turuliider

Viking Line on säilitanud Rootsi ja Soome vahelises laevaliikluses oma turuliidri koha 1994. aasta esimeses kvartalis 1 258 000 reisijaga, samas kui peamisel konkurendil on samal ajal 1 249 000 reisijat.

Kohtade broneerimine, ajakava, hinnad ja spetsifikatsioonid

Kohtumised: “Viking Express” saab broneerida esmaspäevast 23.5.94 Soome reisibüroode ja Viking Line’i müügipunktide kaudu.

Ajakava:
Väljumine Tallinnast iga päev: 11.00, 15.45 ja 20.15.
Väljumine Helsingist iga päev: 08.30, 13.15 ja 17.45.
Sõit kestab 90 minutit.

Piletihinnad:

Üks suund 130 marka, — (äriklass 200 marka, -) edasi-tagasisõit 260 marka, — (äriklass 400 marka, -) äriklassi pilet: 10 ühe suuna piletit kokku 1.300 marka.

Laevast täpsemalt:

Viking Express katamaraan on ehitatud 1990. aastal

Pikkus: 48,7 meetrit

Laius: 18,2 meetrit

Kiirus: 35 sõlme

Mahutavus: 450 reisijat

Lisateave: Boris Ekman, tegevjuht Viking Line Tel: (928) 260 11