Lennuettevõtjal on kohustus toimetada reisija lõppsihtkohta esimesel võimalusel ning vajadusel kasutada alternatiivset transporti, näiteks bussi, laeva, taksot. Kui alternatiivset transporti ei pakuta, võib reisija valida ise omale sobiva transpordi lõppsihtkohta, mille kulud peab hüvitama lennuettevõtja.

Juhul, kui lennu ümbersuunamise ja alternatiivse teekonna tõttu hilineb reisija oma lõppsihtkohta enam kui kolm tundi, on reisijal õigus nõuda ka hüvitist, mille suurus oleneb lennudistantsist. Samas tuleb arvestada, et õigust hüvitise saamiseks ei ole, kui lennuettevõtja suudab tõendada, et pikaajalise hilinemise põhjustasid erakorralised asjaolud. Iga olukorda tuleb hinnata juhtumipõhiselt.

Nii sõidukulude kui hüvitise nõue tuleb esmalt esitada lennuettevõtjale. Kui reisija lennuettevõtjaga kokkulepet ei saavuta või kui lennuettevõtja ei vasta kaebusele mõistliku aja jooksul, võib reisija esitada kaebuse Tarbijakaitseametile.