AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul avab Megastar Tallink Shuttle laevade uue ajastu pärast kümme aastat tagasi liinile toodud Stari. “Megastar on loodud meie reisijaid, meeskonna liikmeid, Läänemere keskkonna seisundit ja meie enda kogemusi arvesse võttes. Lisaks uuendasime ka Tallinn-Helsingi teist liinilaeva Stari,” lisas Stalmeister.

Megastari ehitusprotsess algas 4. augustil 2015. aastal. Kiilupanek leidis aset eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis ja esimesed proovisõidud toimusid mullu detsembris ja tänavu jaanuaris.

Megastari ristiema on Soome Vabariigi endine president Tarja Halonen.

Laeva teenustevalik hõlmab endas mugavat kiirlaevateenust, avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi poodlemiseks. Reisijate mugavust täiendab kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijate sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi. Reisijatele mõeldud alad on muudetud mugavaks ja kergesti ligipääsetavaks, sisaldades laia valikut istumisalasid.

Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena hakkab Megastar kasutama peamiselt veeldatud maagaasi (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diiselkütusega. Kasutades veeldatud maagaasi väheneb laeva ökoloogiline jalajälg tavapäraste laevadega võrreldes oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.

Laev hakkab kasutama Helsingi sadamas uut terminali, kuid veel järgneva kuu jooksul sisenevad reisijad laevale ja väljuvad vana terminali kaudu. Helsingi sadam tegutseb aktiivselt selle nimel, et ehitustööd saaksid lõpuni viidud veebruari lõpuks, mil uus terminal avatakse kõikidele Tallink Shuttle reisijatele.

Laeva maksumuseks on 230 miljonit eurot, millest 184 miljonit eurot finantseeriti Finnish Export Credit Ltd.-lt saadud pikaajalise laenuga. Laen on tagatud Soome ekspordikrediidi agentuuri “Finnyera” garantiiga ja laenu korraldas Nordea Bank Finland Plc. Megastar on kaasrahastatud ka Euroopa Liidu poolt läbi fondi Connecting Europe Facility, Transport – Motorways of the sea. Projekti eesmärgiks on luua uus keskkonnasõbralik LNG-alus ja Euroopa Liidu poolt eraldatud abiraha on suunatud eraldi keskkonnasõbralike ja energiasäästlike lahenduste loomisele Megastari pardal. Twin-2 projekti kogusumma koostöös partnerite Helsingi ja Tallinna Sadamaga on 97,6 miljonit eurot ja abirahade summa 29,3 miljonit eurot. Tallink Grupp projekti kogusummaks on 16 miljonit eurot ja abirahade summa 4,8 miljonit eurot.