Praegusel ajal on reisijate nõudlus lennuliinidel olnud peaaegu olematu. Reisijaid on 90% vähem kui enne pandeemiat. Lennufirmad sõltuvad hetkel valitsusest — ettevõtteid hoitakse töös toetuste abil. Siiski on igapäevased kulud väga suured ja koroonakriisist taastumine tekitab palju küsimusi.

Valdkonna analüütikute ja tegevjuhtide sõnul sõltub ettevõtete taastumine suuresti sellest, kui kiiresti lennufirmad reisijate arvu tõsta suudavad. Ennustatakse, et peale piirangute kadumist taastuvad esimesena puhkusereisid. Üks parimaid viise selle toetamiseks on hakata pakkuma väga madalate hindadega pileteid.

Eksperdid arvavad, et lühiajaliselt tuleb reisijate meelitamiseks siseriiklikele lendudele pakkuda odavaid pileteid. Business Travel Coalitioni esimees Kevin Mitchell on ennustanud, et lennufirmade kriisist taastumine algab suurte hinnasõdadega. Ta lisas, et lennufirmad hakkavad võistlema kõigega, millega vähegi võimalik. Sealhulgas võivad muutuda ka lendude ümberbroneerimise ja tühistamise tingimused.

Analüütikud jälgivad olukorda Hiinas ja uurivad, kas Ameerikas võib samamoodi minna. Piirangute kadumisega on Hiina lennufirmad hindu alandanud lausa 40%. Mitchell ennustas veel, et hinnasõda võib kesta järgmise aastani.

Cowen and Company vanemanalüütik Helene Becker nõustub Mitchelliga. Naise sõnul hakkavad lennufirmad piiride avamisel reisimise edendamiseks odavaid pileteid pakkuma. Ta lisas veel, et lennupiletite hinnad püsivad suure tõenäosusega madalad, kuni lennutööstus suudab reisijate arvu taastada samaks, mis see oli aastal 2019 ja hoiab seda sellel tasemel vähemalt ühe aasta. Seda aga ei pruugi Beckeri sõnul juhtuda enne 2023. aastat.

Veteran Wall Streeti analüütik Michael Derchin tõi välja, et odavad piletid võivad olla lennufirmade ainsaks lootuseks oma lennukid taas reisijatega täita. Tema sõnul tuleb pakkuda inimestele võimalikult odavaid pileteid, kuni lendamine on sama turvaline kui näiteks kinos käimine. Derchin märkis veel, et tavaline majanduslangus kestab tavaliselt umbes aasta ning nõudlus on sellel ajal väga väike.

Olenemata erinevatest toetustest on lennufirmadel hetkel keeruline aeg. Olukorda ei tee lihtsamaks erinevad turvameetmed, mida reisijate kaitsmiseks kasutusele on võetud. See võib Derchini sõnul aga sundida lennufirmasid hoopis piletite hindu tõstma.

Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus on ennustanud, et lennufirmadel tuleb piletite hindu tõsta 43-54% juhul, kui nad peavad kolmandiku kohtadest lennukis tühjaks jätma.

Veel üks tegur, mis võib hoopiski hindade tõusu põhjustada, on õhusõidukite arvu langetamine. Vähem lennukeid tähendab aga vähem istekohti ja väiksemat lennusagedust. Kui aga nõudlus suureneb, võivad piletite hinnad väga krõbedaks muutuda.

Becker lisas, et ennatlik on oodata, et hinnad muutuvad odavaks enne kui kõik piirangud on kadunud.

Allikas: travelpulse.com