Sujuv puhkusereis, mitte „Üksinda kodus”: 5 viga, mida lennureisi broneerimisel vältida


Sujuv puhkusereis, mitte „Üksinda kodus”: 5 viga, mida lennureisi broneerimisel vältida
Pilt on illustreerivFoto: Unsplash

Lennureiside arv kasvab maailmas aasta-aastalt ning aina enam inimesi eelistab puhkusereisile sõita lennukiga. Odavatest lennupiletitest vaimustusse sattudes kasvab aga võimalus, et lennujaamas ei lähe kõik sootuks nii sujuvalt, kui planeeritud.

„Väga paljusid ebameeldivusi saab aga vältida juba lendu broneerides, kui reisi erinevad etapid korralikult läbi mõelda,” tõdeb lennuhüvitisettevõtte Skycop juht Marius Stonkus ning toob välja levinumad vead, mida inimesed lennureisi planeerimisel teevad.

Detailid ennekõike

Tundub küll aabitsatõena, aga paljud probleemid algavad sellest, kui broneerimise käigus on kirjutatud valesti reisija andmed. Kiiruga võivad vahetusse minna tähed perekonnanimes või korrektne eesnimi asenduda hüüdnimega — sellised vead tekitavad lennujaama jõudes palju pahandust, halvimal juhul tähendab see lennukilt maha jäämist.

Õige sihtkoht

Lendu broneerides tasub hoolikalt üle vaadata ka sihtkoha andmed ja kirjapilt, et ei lendaks näiteks Hispaania linna Granada asemel hoopis Kariibi mere saartele Grenadasse. Samuti on suurlinnade ümbruses mitu lennujaama, mille kõigi nimes on küll õige linn, kuid tegelikult asuvad need linnasüdamest pea saja kilomeetri kaugusel.

Näiteks ümbritseb Londonit kuus lennujaama, Oslo-nimelisi lennujaamasid on kolm. Kui tead, kuhu lõpuks jõudma pead, tasub juba lendu broneerides mõelda sellele, et sihtkohas ei kuluks mitu tundi kiirteel ummikus seismisele või kümneid eurosid ühistranspordile, et teisele poole linna jõuda.

Seotud lood:

Petlikud vahendussaidid

Paljud kasutavad lennupiletite ostmiseks vahendussaite, nagu Skyscanner või Momondo. Need lehed pakuvad tihti petlikult soodsat hinda, mis aga lennufirma kodulehele jõudes sootuks kallimaks muutub. Kõige lihtsam ja turvalisem on lennupilet osta otse lennufirmalt. „See tähendab ka, et kui miski valesti läheb — näiteks lend jääb ära või hilineb — saad asju ajada otse lennufirmaga, mitte vahendusfirmaga, keda huvitab piletite müük rohkem kui kliendi rahulolu,” selgitab Skycopi juht Marius Stonkus.

Loe veel

Liiga hilised ja varased lennud

Üliodavate lendude puhul on lihtne lasta end hinnal peibutada, kuid tasub tähele panna ka seda, mis kell lend väljub või maandub. Kuigi varajane ärkamisaeg ei pruugi reisija jaoks olla probleem, võib see tähendada näiteks seda, et lend jõuab sihtkohta nii vara, et hotelli saab registreeruda alles mitme tunni pärast. Liiga hilja saabuva lennuga võid aga jääda hätta lennujaamast lahkumisega,