Tegemist on odavlennufirma kannapöördega, sest varem on Ryanair olnud pidevalt vastu igasugustele lennuhindade võrdlussaitidele.

Tehing Google´iga tähendab, et alates 22. jaanuarist saavad kliendid valida omale lende alates Suurbritanniast, Prantsusmaalt, Itaaliast, Saksamaalt, Hollandist, USA-st, Kanadast ja veel mõnedest riikidest ning võrrelda Ryanairi hetkehindu teiste lennufirmade pakkumistega, külastades veebilehte www.google.co.uk/flights. Kui sealt valitakse Ryanair, siis suunab Google kasutaja edasi juba Ryanairi vastavale broneerimislehele.

"Kui otsid infot, siis esimene koht on mõistagi Google," ütles Ryanairi tegevjuht Michael O’Leary Telegraph Travelile. "See suurendab ainult konkurentsi ja sunnib ka teisi lennufirmasid odavamalt lennupileteid pakkuma, kui inimesed näevad, kui suur on tegelik hinnavahe meie ja teiste vahel."

O´Leary jäi kriitiliseks litsentseerimata lennubroneerimislehtede suhtes, mida ta nimetas "ekraanipurustajateks", mis jätavad märkimata lennufirma odavaima pakkumise või peidavad ära käitlustasud. Sellised veebisaidid mõjutavad 10-15 protsenti Ryanairi broneerimistest.

Google´i kõneisik ütles, et nende eelmise aasta märtsis avatud lennupiletite otsing ei saa olla ülevaatlik ilma ühe Euroopa suurima lennufirma pakkumisteta. See tähendab, et nüüd on otsingus ka mõned Euroopa odavaimad lennud. EasyJet on aga üks neist, mille pakkumised Google Flighti otsingus veel ei kajastu.

Telegraph Traveli tehnoloogiaekspert Donald Strachan ütles, et Google Flight Search pole veel vaatamata oma paljudele silmapaistvatele uutele võimalustele nii hea parima hinna leidja kui mõned vanemad lennuhindade võrdlussaidid.

"Lennuotsingu mootori töölesaamine on tehnika küsimus, Google on tehnoloogias väga hea," ütles ta, "kuid veel olulisem on partnerlus erinevate lennufirmadega. Kayak, Momondo ja Skyscanner on kõik Google´ist selles äris mõned aastad ees."

"Ryanairi tehing parandab oluliselt olukorda Euroopas, kuid Google ei suuda tagada parimat valikut paljudes teistes piirkondades. Samuti pole kasutajakogemus Google Flight Searchis nii hea kui näiteks Momondos," lisas Telegraph Traveli tehnoloogiaekspert.

Eelmisel aastal tegi Ryanair mitmeid muutusi, et meeldida klientidele rohkem. Detsembrist saab näiteks lennukisalongi kaasa võtta ühe väikese lisa-käsipagasi lisaks tavalisele lubatud käsipagasile ja 24-tunnine "andeksandmisperiood", mille jooksul saab oma broneeringus väiksemaid vigu tasuta parandada.