Ryanair teatas mitmetest uuendustest, mis peaksid parandama odavlennufirma mainet, mis polnud viimasel ajal enam kuigi hea pärast kriitikat suurenenud lisatasude ja karmistunud pagasireeglite kohta.

Nüüd tahetakse reisijad lubada pardale ka teise "väikese" käsipagasiga, milleks võib olla "väike naiste käekott" või "väike lennujaama ostukott". Lisaks vähendatakse pardakaardi uuesti väljaandmise tasu 82 eurolt 18 euro peale.

Teised muudatused puudutavad näiteks pagasi registreerimistasusid lennujaamas - hind langeb ühe koti kohta 70-lt eurolt 35-le. Samuti tutvustati uut nn 24-tunnist "armuaega", mille jooksul saavad reisijad oma broneeringul parandada pisiasju, näiteks kirjavigu tasuta. Seni maksis paranduste tegemine 129 eurot.

Neil lendudel, mis opereerivad enne kella kaheksat hommikul või pärast üheksat õhtul, segatakse reisijaid vaid oluliste turvateadaannetega ning kabiini valgustust vähendatakse, et "vaiksetel lendudel" oleks võimalik magada.

Muudatused jõustuvad lähikuudel. 1. novembrist alustavad "vaiksed lennud" ja 24-tunnine tasuta paranduste tegemise võimalus, 1. detsembrist hakkab kehtima odavam hind pardakaardi uuesti väljaandmisele ning siis lubatakse pardale ka teise väikese pagasiga. 5. jaanuarist on pagasi registreerimistasu odavam.

"Need on vaid esimesed sammud kliendikogemuse parandamiseks, millega Ryanair praegu aktiivselt tegeleb," ütles Ryanairi klienditeeninduse juht Caroline Green. Muudatused võeti ette pärast seda, kui lennufirma tegevjuht Michael O'Leary lubas osanikele, et loobub nn macho mainest, mis lennufirmale on osaks saanud.

Sel nädalal võttis O'Leary üle firma Twitteri konto ja vastas klientide küsimustele. Paljud kliendid tunnustasid tegevjuhti küll heade vastuste eest, kuid paljud olid siiski pettunud, et osad probleemid jäid võimaliku lahenduseta. Samuti süüdistati teda seksismis, kui ta kommenteeris üht naisküsija profiilipilti väljendiga "Ilus pilt. Phwoaaarr!”

Eelmisel nädalal pani odavlennufirma kodulehele ka tagasiside ankeedi, julgustades lendajaid kirjutama, milliseid muudatusi nad Ryanairilt ootaksid. Ryanairi mobiilirakendust saab nüüd tasuta alla laadida, koduleht aga läheb peagi ümbertegemisele.

Ryanairi on pidevalt kritiseeritud liiga aeglase kaebustele reageerimise pärast. Juulis Telegraph Traveli tehtud uuringust selgus, et broneeringu tegemiseks Ryanairi lehel tuleb teha vähemalt 20 hiireklikki enne maksma hakkamist - see on rohkem kui ühegi teise lennufirma broneerimissüsteemis.

Samuti on reisijad olnud rahulolematud odavlennufirma lisatasude pärast, mis on üsna kõrged lisapagasi või pardal tellitava toidu ja joogi eest. Väga suured lisatasud on ka selle eest, kui keegi unustab oma pardakaardi välja trükkida või ületab lubatud pagasi kaalu.

Tavaliselt on O’Leary olnud üsna ükskõikne ja ignoreerinud reisijate kaebusi. Eelmisel aastal nimetas ta naist, kes oli unustanud välja printida viis pardakaarti ja maksis selle eest kolmsada eurot "idioodiks".

Tema muud kuulsad tsitaadid on olnud näiteks sellised: "Arvatakse, et kliendil on alati õigus, kuid tegelikult siiski ei ole. Mõnikord neil pole õigus ja seda tuleb neile ka öelda" ja "Te ei saa kompensatsiooniks oma raha tagasi, seega tõmmake uttu. Me ei taha kuulda teie südantlõhestavaid lugusid. Millist osa mittetagastamisese reeglitest te siis ei mõista?"