Reisija sai lennukis Interneti kasutamise eest 1000-eurose arve

 (21)
Singapore Airlines
Foto: MICHAEL FIALA, REUTERS

Ehkki lennufirmad teenivad reisijatelt lisapunkte pardal WiFi pakkumisega, on selle kasutajad mõnikord hiljem avastanud, et Internet läks kallimaks, kui lennukipilet.

Nii juhtus Kanada ärimehe Jeremy Gutsche´iga, kes ostis pahaaimamatult 30 MB andmemahuga seansi ligi 23 euro eest, kuid avastas peale maandumist, et Interneti kasutamine Singapore Airlines´i lennukis on kokku maksma läinud 1000 eurot.

Gutche ütles ajalehele Daily Mail, et vaatas lennukis vaid umbes 155 veebilehekülge ja laadis üles neljamegabaidise presentatsiooni. Oma hiigelarves ei oska ta süüdistada kedagi muud kui iseennast: ta teadis, et raha võetakse megabaidi pealt nagu vanasti oli mobiilinterneti kasutamisel ja siis võis ka juhtuda, et mobiiliarve paisub erakordselt suureks. Gutche tunnistas, et vaatas arvutist veebilehti vaid lennureisi alguses ja magas enamuse ajast, oskamata aimata, et saab hiljem sellise hiigelarve.

Kanada ärimehe arvates on aga vaatamata kopsakale arvele Internet äärmiselt närune: oma 4 MB suurust presentatsiooni laadis ta üles tund aega. "Selle presentatsiooni üleslaadimine läks mulle päris kalliks maksma, seega loodan, et ehk kolleegidele see ikka meeldib," rääkis Gutche Daily Mailile. Singapore Airlinesi klienditeenindus sai temalt veel reisi ajal e-kirja küsimusega, miks on ühendus nii painavalt aeglane.

Seotud lood:

Aeglusest hoolimata töötas rahamasin kiiresti ja kuna kasutaja polnud mahtu piiranud, jooksiski summa selliseks, mille eest maa peal oleks Internetti saanud nautida isegi aastaid.

Singapore Airlines mainib oma Internetiteenuste tutvustuses, et pakub pardal oleva WiFi kasutajatele siiski mitmeid erinevaid makseviise. Valida saab tasumise kasutusaja järgi või andmemahu järgi. Samuti saavad reisijad valida võimaluse teatud mahu (või aja) täitumisel ühendus katkestada. Kui see aga meelest läheb, ongi käes suurte arvete tasumise aeg.

Kasutusaja järgi maksustab Internetiteenust paljudes lennukites näiteks GoGo. Nende hinnakirja järgi maksab päevapilet 12,7 eurot või 4 eurot tunnis kõigis GoGo teenust kasutavates lennukites. Teine satelliitinterneti pakkuja Row44 küsib 8 eurot lennu kohta sülearvuti kasutajalt ning 6,3 eurot mobiilse seadme kasutajalt (näiteks Canadian Airi lendudel).

Alasaka Airlinesi pardal saab 15 minutit Internetti kasutada tasuta, edasi tuleb juba maksta Gogo hinnakirja alusel. American Airlines küsib 15-minutise kasutuse eest 1,6 eurot, Southwest 4 eurot päevas, Emirates aga Airbus A380 pardal 6 eurot mobiilse seadmega ning 12 eurot sülearvutiga kasutamisel. Lufthansa hinnakirjas on Interneti tunnipilet 10,95 eurot ning päevapilet 19,95 eurot.

Kõige lahkemad on aga (novembri alguse seisuga) JetBlue, Norwegian Air, Turkish Airlines, Air China, Philippine Airlines, Hong Kong Airlines ja Nok Air - nemad pakuvad Internetti tasuta.

Kui palju oleksid nõus maksma lennukis kiire Interneti eest? Kirjuta kommentaaridesse.