Soome ajaleht Ilta-Sanomat kirjutas eile, et nende lugejad juhtisid tähelepanu asjaolule, et kõik ei reisi Eestisse sugugi alkoholi järele. Leht küsis lugejatelt, mis paneks soomlasi Eestisse reisima või kas üldse miski paneb.

Vastustes tehti Eesti täielikult maatasa. Valdav enamik vastajatest suhtus Eestisse äärmiselt kriitiliselt. Tänapäeva Eesti on nende jaoks kallis (hinna poolest) maa, kus elab kõrk rahvas. Lisaks „kõrgile” on Eesti teenindus vastajate arvates „üleolev” või „eemaletõukav” või „pahur” ning „soomlastesse suhtutakse allaheitlikult”.

Üks vastaja ütles, et „isegi soomlased on nende kõrval viisakad” ning mitmed vastajad pidasid Eesti teeninduskultuuri Nõukogude Liidu omaks.

Eilse artikli valguses uurisime Reisijuhti Facebooki jälgivatelt reisisõpradelt, et kuidas neile oma kogemuste põhjal teistesse riikidesse reisimisel meie põhjanaabrite hinnang tundub. Mõnevõrra üllatuslikult leiti, et soomlastel on mitmes aspektis õigus.

"Võrreldes Suurbritannia, Iirimaa ja Sloveeniaga on klienditeenindusel kõvasti arenemisruumi," tõdes näiteks üks meie lugejatest. Talle sekundeerisid mitmed teised ja tõdeti ka lausa, et kohati oli soomlaste hinnang liigagi leebe. Samuti lisati, et "kui niimoodi arvatakse, siis vast ongi. Kriitikast tuleb ju vaid õppida."

Lisaks leidus ka arvamus, et kui teenindaja ei viitsi klienti teenindada ja tooteid tutvustada, siis potentsiiaalne klient ei suuda ju teha valikuid/eriti veel tundmatus keeles. "Niisiis kui huvi kliente hoida, peab ülbuse maha suruma ja õppima viisakalt oma ametikohustusi täitma."

Eilne artikkel sai sotsiaalmeedias palju vastukaja ning isegi Reisijuhi portaalis reageeris sellele kas kommentaariga või muul moel ligi sadakond inimest.