24. septembril toimunud broneeringukeskkonna Expedia turismikonverentsil räägiti osalejatele uutest online-broneerimise trendidest ja ekspertide ettekannetest selgus, et mobiilidest enam pääsu pole. USA näitel kasvab broneeringute maht mobiilsetel seadmetel lausa kordades. Kui 2011. aastal oli mobiilibroneeringute maht 2,6 miljardit dollarit, siis 2012. aastal juba 8 miljardit. Järgmisel aastal võib see maht olla juba 26 miljardit dollarit.

30 protsenti reisijatest pidid juba praegu reisil mobiili kasutama pakkumiste leidmiseks. Kuid lisaks lennupiletite ostmisele ja hotellikoha leidmisele on tulnud välja hulk uusi äppe, mis muudavad tulevikus reisimise oluliselt lihtsamaks. Näiteks ei pruugi me enam hotelli fuajees kohata administraatorit, kes meie võõrapärase nime valesti uksekaardi ümbrisele kirjutab ja siis liftideni juhatab. Hotelli registreerimine on nii lihtne töö, et selle saab täielikult mobiiliäpi hooleks usaldada, pealegi veel kasutaja emakeeles.

Üks selline mobiilirakendus on Neon - mobiiliäpp, mis saadab hotelli sisenevale külalisele tema broneeringu põhjal toa numbri ja parooli, millega võib kõiki teenuseid mobiilist kasutada ukse avamisest ja vannirätikute vahetamisest hommikusöögi tellimise ja väljaregistreerimiseni.

Kui on säilinud mingigi soov suhelda reaalse inimesega, siis mobiiliäpil on ka jututoa-funktsioon, mille suhtlusaknas võib oma soove täpsustada või millegi üle kaevelda. Veelgi otsesema suhtluse jaoks saab muidugi tellida toateenindaja.

Neon käivitus mõned nädalad tagasi ja ootejärjekorras on juba 23 hotelli, et see süsteem omale paigaldada. Ühes Ramada hotellis on Neon paigaldatud.

Hotelquickly sobib sellistele reisijatele, kellel on ootamatult vaja õhtul leida öömaja või kellele ei meeldigi pikalt oma peatumisi ette planeerida. Alles samal päeval saab hakata vaatama, kuhu oma kohvrid ööseks maha visata. Mobiiliäpp, mis on olemas iPhone´ile, Androidiga telefonidele ja Blackberry 10-le, leiab lähiümbrusest soodsaimad viimase hetke pakkumised ning populaarsemates turismipiirkondades aitab leida, kus veel üldse mõni vaba koht samal õhtul leidub. Broneeringusüsteem avaneb keskpäevast ja öömaja saab otsida kuni kella neljani öösel. Rakendus pakub majutust 11 riigis (sealhulgas mitmes populaarses Aasia sihtkohas - Malaisia, Singapur, Tai, Indoneesia jm) ning kokku 400 hotellis. Sarnaseid mobiilirakendusi on veelgi - näiteks HotelTonight on esindatud Lääne-Euroopas ja USA-s. 

Reisil erinevate teenuste otsimise ja tellimise jaoks on samuti tekkinud hulk uusi äppe. Pingup võtab paljud need kokku ühte mobiilirakendusse - USA-keskne teenus lubab tellida taksot, panna kinni maniküüriaega, reserveerida restoranis lauda jne. Kokku on andmebaasis 5000 teenindusasutust ja idufirmal on maailmavallutamine alles ees. Takso tellimiseks on olemas ka vähemalt Eestis hästi tuntud ja auhindu võitnud äpp Taxipal.

Hiljuti toimunud veel ühest mobiilikasutuse uuringust 20 tuhande vastaja seas selgus, et 45,3% reisijatest on valmis broneeringut tegema tahvlilt ja 43,8% mobiililt.