Lendude efektiivsuse kasvatamiseks ja kulude kokkuhoiuks on paljud lennufirmad tellinud uued, õhemad istmed ja paigutavad need väiksemate istmevahedega. Ühte lennukisse saab nii tekitada lisakohti ja lisaridasid ning iga lend muutub aina tasuvamaks, kui see õnnestub täis müüa.

USA lennufirma United Airlines teatas eile, et reisijate arv kasvab neil alanud aastal 2,5 protsenti ja ei tee saladust sellest, et suur osa kasvust tagataksegi lendajaid tihedamini lennukisse ära paigutades.

"Kasvu peamiseks mootoriks on õhemad lennukiistmed," vahendab Mashable United Airlinesi asepresidendi Jim Compton sõnu eilselt pressikonverentsilt. "Oleme õhemad istmed paigaldanud rohkem kui kolmesajasse lennukisse... suurem efektiivsus tänu sellele on aidanud kokku hoida rahasumma, mille eest tellime täiendavalt 14 uut lennukit ilma selleks mingeid lisakulutusi tegemata."

Investoritele on see hea uudis ja ka aktsia börsil tõusis, kuid saavutatud kokkuhoid on ostetud reisijate väiksema jalaruumi arvelt. Seda aga teevad praegu peaaegu kõik lennufirmad: jalaruum väheneb ja istmeid ehitatakse igal pool kitsamaks.

USA Today on kokku pannud sellesama United Airlinesi jalaruumi vähenemise ajaloo: kui 1985. aastal võis laiutada veel 81-91 sentimeetrise istmevahega (kaugus eesolevast istmest), siis 1995. aastal oli jalaruumi alles jäänud vaid 79-86 cm ja 2002. aastal 79-82 cm. 2014. aastal pakub United jalaruumi oma lennukites 76-79 cm. Mõned Hiina lennufirmad on suutnud jalaruumi vähendada juba 74 sentimeetrini.

Kõigi lennufirmade istmevahede kohta saab ülevaate Seatguru tabelist, kust leiab ka muud infot lennufirmade ja lennukite kohta: näiteks kui laiad on istmed, kas pakutakse mobiili laadimise võimalust, pardainternetti jms.

Kas oled ka jalaruumi vähenemist märganud ja kuidas see on mõjunud lennureisi mugavusele?