Pane tulevikuks kõrva taha! 10 nippi, kuidas reisides rohkem liikuda ja end vormis hoida


Pane tulevikuks kõrva taha! 10 nippi, kuidas reisides rohkem liikuda ja end vormis hoida
Madle TimmFoto: erakogu

Praegu reisida ei saa, küll aga saab valmistuda tuleviku reisideks ja jätta meelde nipid, mida reisidel kasutada, et tagasi koju mitu kilo raskemana ei jõuaks.

„Uus riik, uued toidud,” mõtlevad paljud ja asuvad sööma. Maitsema. Rüüpama. Ainult natukene näkitsema. „Oi, seda ma polegi veel mekkinud!” ütlevad nad ja haukavad veel ühe suutäie. Kõik kohalikud ja eksootilised toidud tahaks järele proovida. Tavapärane söömisrutiin (ja spordiharjumused) lähevad hooga võssa ja nii see kaal tõuseb. Selles pole iseenesest midagi halba — reisides tulebki uusi asju proovida ja end mõnusalt tunda. Kui asi hakkab aga üle käte minema, võib kasu olla järgmistest nippidest — eriti juhul, kui oled muidu harjunud näiteks võrkpalli mängima või tantsutrennis käima. Oma tiimi ju iga kord reisile kaasa ei võta!


  • Käi jala. Avasta uut linna taldadele tuld andes — nii avastad kohti, mis muidu bussi- või taksoaknast nägemata jääksid. Paljudes kohtades pakutakse ka „Free walking tour´e” ehk tasuta ekskursioone linnade tundmaõppimiseks.

  • Lennujaamades või kaubanduskeskustes vali eskalaatori asemel tavaline trepp — tihti saad niimoodi kiiremini, lisaks väikene füüsiline koormus.

  • Paki kaasa jooksutossud. Joosta saab pea igal pool ja igas riigis ja sinu trenn ei sõltu seega jõusaalide olemasolust, lisaks on jooksutossud mugavad ka näiteks pikematel jalutuskäikudel niisamagi kanda.

  • Jooga. Võta matt kaasa või osta kohapealt, mugava pinna korral pole seda aga tegelikult vajagi. Venita ja painuta end palju jaksad. Kui läheb matkamiseks, saab joogamatti ilusti kasutada ka istumisaluse või suisa õhema madratsina.

  • Kui oled ujumise sõber, siis on samuti häid uudiseid — ujulaid leidub kõikides suuremates linnades, kuid tihti ka pisemates asulates. Ka varustust pole trenniks tarvis palju kaasa pakkida. Ja loomulikult on kõik järved, mered ja ookeanid koos oma imeliste randadega kõiki ujumissõpru ootamas.

  • Matkama — pole mõnusamat tegevust kui liikuda vabas looduses, hingata värsket õhku, mägede korral saada osa võimsatest vaadetest. Ja treenida end justkui muuseas ka füüsiliselt.
Seotud lood:


Matkamine on hea viis looduse nautimiseks ja enda vormis hoidmiseks. Foto: Madle Timm


  • Lühemate vahemaade läbimiseks (mis jalutamiseks tunduvad ehk liiga pikad) rendi jalgratas. Paljudes riikides on see üsna soodne ning annab sulle vabaduse minna sinna, kuhu ise tahad.

  • Jõusaalid. Tee kindlaks, kus need asuvad, palju maksavad ning kas on mõistlik soetada ühe või mitme korra pileteid. Ja anna minna!

  • Tahad nautida linnavaadet kusagilt kõrgemalt? Matka lähedal asuva mäe otsa või vali välja pilvelõhkuja, mille tipus on restoran. Ja kasuta lifti asemel treppi.

  • Hotellitoas või muudes ööbimiskohtades tee trenni oma keharaskusega — alusta hommikut võimlemiskavaga või lõpeta päev kerge tantsu või kõhulihaste harjutustega. Internetist leiab ka hulgaliselt abistavaid videosid.

Kes aga liikuda või trenni teha ei viitsi, siis — rasvase prae asemel salatikauss ja õlleklaasi mulliga vett!

Rannad pakuvad võimalust nii ujumiseks kui ka näiteks võrkpalli mängimiseks. Foto: Madle Timm


Lugesid just Hulkurplika päevikute 83. osa.

Madle Timm on 26-aastane eestlanna, kes pärast mitmeid lühemaid rännakuid planeedi eri otstesse sai aru, et reisijumal (või kurat) on halastamatu ning tema küüsist on raske lahti rabeleda. Nii otsustas ta seljakoti pikemalt selga kleepida ja mööda ilma hulkuma minna.

Hoia silma peal ka hulkurplika tegemistel

blogis: https://wandersell.org/



Facebookis: https://www.facebook.com/wandersell/