Ehkki ülekaaluliste eest pole seni lennukompaniid eraldi tasu nõudnud, on see olnud paljudes firmades arutlusel, kuna reisijate keskmine kaal suureneb pidevalt ning samal ajal surutakse istmeruumi salongis aina kitsamaks - ka keskmisel inimesel on kitsas, suuremad aga ei mahu enam lihtsalt istmete vahele ära. Kas müüa neile mitme koha pilet? See aga tähendaks diskrimineerimist ja ebanormaalselt kõrgeid hindu.

Paraku polnud Tansaania 250-kilosel mehel muud valikut, kui osta mitu kõrvuti kohta ja rida, sest Tansaaniast ta teistmoodi Inidiasse ühegi lennufirmaga ei saanud. 25-aastasel mehel olid küll ostetud piletid, aga lennukisse teda ei lubatud. Emiratesi esindaja ütles eTurboNewsile, et selleks oleks olnud vaja eemaldada kaks istmerida ning ehitada kuuele istekohale lennufirma inseneride poolt uus spetsiaalne iste, kuhu tansaanlane Sande Jacob Mremi oleks ära mahtunud.

Ülekaalulise mehe perekond süüdistab aga lennufirmat, et see ei täida oma kohustusi sõidutada kõiki reisijaid ilma neid diskrimineerimata. Sande Jacob Mremi ostis lennule igaks juhuks pileteid 13 800 dollari eest, kuid sellest polnud abi. Lennufirma teatas, et piletitest ikkagi ei piisa mugava ja turvalise lennu tagamiseks Aafrikast Indiasse.

Lennukist maha jäetud ülekaalulise mehe jaoks lepiti järgmisena kokku Ethiopian Airlines´iga, et talle ehitatakse eraldi suurem iste lennuks Indiasse. Paraku suri 25-aastane mees enne Indiasse operatsioonile jõudmist.

Eelmisel aastal The Telegraphi poolt tehtud küsitlus lugejate seas andis tulemuseks, et 78% vastanutest pidas vajalikuks kehtestada lisatasu ülekaalulistele. Normaalseks kaaluks peeti Suurbritannias 76 kilogrammi, sellest rohkem kaaluvad reisijad peaksid küsitluse järgi maksma pileti eest tavalisest rohkem vastavalt kaalule. Ehk siis täpselt samamoodi, nagu tuleb maksta pagasi lisakilode eest.