Reedel Southamptonist Dublinisse startinud Flybe lennukil Dash 8 kulges start esimestel minutitel täiesti normaalselt, kui korraga avastasid piloodid tehnilise rikke ühel instrumentidest. Lend BE384 tuli katkestada ja Southamptoni tagasi pöörduda.

Hiljem lennukit kontrollides selgus, et põhjuseks oli putukas, täpsemalt mesilane, kes oli takerdunud lennuki kiirust mõõtva instrumendi kerest väljaulatuva osa - nn pitot´ toru sisemusse.

Flybe kõneisiku sõnul mingit ohtu reisijatele polnud, kuid enne tegeliku põhjuse teadasaamist tuli lennuk maa peale tagasi tuua.

Siiski polnud mesilase pärast tagasipöördumine asjatu ettevaatusabinõu. 1996. aastal takerdus Dominikaanist lendu alustanud Boeing 757 kiirusemõõtjasse herilane ning instrument andis piloodile vale kiirusnäidu. Segaduses piloot vähendas liialt lennuki kiirust, see sattus pöörisesse ja kukkus alla. Surma said kõik 189 reisijat. 1980. aastal juhtus samasugune õnnetus Florida Commuter Airlines´i lennuga, kui herilased ummistasid kiirusemõõtja pitot´ toru ja lennuk kukkus Atlandi ookeani.

Allikad: The Guardian, eTurboNews