Ole ohtudest teadlik ja väldi riske! Mida peaksid teadma odavlendude kombineerimisest?

 (3)
Lennufirma ei vastuta!
Ole ohtudest teadlik ja väldi riske! Mida peaksid teadma odavlendude kombineerimisest?
Pilt on illustreerivFoto: Pixabay

Odavlennufirmad pakuvad üldjuhul lende ühest punktist teise. Erinevalt traditsioonilistest lennukompaniidest pileteid jätkulendudele saadaval pole. Küll aga on hakanud reisijad ise erinevaid odavlendude pileteid kombineerima. Mida peaks selle lähenemise puhul meeles pidama, et mitte jääda nõutult kuhugi Euroopa lennujaama seisma?

Odavlendude kombineerimine tähendab mitme järjestikuse odavlennu kombineerimist, et otselennu puudumisel odavamalt ühest riigist teise saada. Kuigi samal võib olla saadaval palju tavaliste lennufirmade jätkulende, siis kombineerimine aitab tunduvalt odavamaid pileteid soetada. Oletame, et reisiline soovib lennata Tallinnast Madridi. Otselennud puuduvad. Lufthansa pakub odavamaid lende 180 euroga, SAS müüb soodsamaid pileteid 165 euroga ja airBaltic küsib 210 eurot. Kui kindlad kuupäevad pole olulised, siis leiab Hispaania reisi planeerija odavlendude kombinatsiooni 86 euroga.

Tegelikult on odavlendude kombineerimisega müügis olnud veelgi soodsamaid lende nii Tallinnast kui Riiast Madridi. Ja samamoodi paljudesse teistesse sihtkohtadesse, näiteks Portosse, Mallorcale, Rooma, Ammanisse ja Sardiiniasse. Tihti on piletihinnad üllatavalt madalad. Kombineeritud odavlendude anatoomia on lihtne. Lennuplaan koosneb ühel suunal vähemalt kahest teineteisest sõltumatust odavlennust. Näiteks Madridi puhul võib olla esimene lend easyJetiga Tallinnast Londonisse ja järgmine Ryanairiga Londonist Madridi. Kui mõlema hind on 20 euro ringis, siis kokku tulebki ühe suunaks hinnaks ligikaudu 40 eurot.

Seotud lood:

Siiski valitseb odavlendude kombineerimisel mitmeid ohte. Kuivõrd iga ots on eraldi piletil, siis lennufirma ei vastuta absoluutselt, kas jõuad järgmisele lennule või mitte. Järgmisele lennule jõudmist võib mõjutada palju asjaolusid: hilinemised, katkestamised, Schengeni-väliste lendude puhul järjekorrad piiriületusel, pikad ooteajad turvakontrollis jne. Kui lendude vahele pole jäetud piisavalt ruumi, siis võib juba pooletunnine hilinemine tekitada paraja kaose ja järgmisest lennust maha jätta. Traditsiooniliste lennufirmade puhul on üldjuhul erinevad otsad ühel lennupiletil. See tähendab, et olulise hilinemise korral vastutab lennukompanii asenduslennule panemise eest.

Mida riskide maandamiseks teha? Kõigepealt tuleb jätta piisavalt aega erinevate lendude vahele. Kuigi lennupiletite otsimootorid lasevad vahel osta odavlende, mille vahele jääb ainult 45 minutit, siis pole selliste piletite soetamine kõige targem idee. Rusikareegel on lubada kahe lennu vahele vähemalt kaks tundi. Mõnikord on võimalik jätta terve päev kahe lennu vahele. Esialgu võib see kõlada äärmiselt tüütult, ent kui tegu on huvipakkuva sihtkohaga, siis saab lisaks põhilisele sihtkohale veel ühe paigaga tutvust teha.

Loe veel

Kindlasti tuleb meeles pidada, et lennujaamade vahetusel mõnes võõrriigis läheb vaja viisat. Näiteks kasutades Venemaa odavlennufirmade teenuseid tuleb lennujaamade vahetuseks Moskvas teha transiitviisa. Lisaks kõigele võib teha reisitõrkekindlustuse. Kui lendude vahel on mõistlik aeg ja kõik on kindlustusfirma reeglite järgi korrektne, siis katab poliis hilinemisi ja muid ootamatuid probleeme.

Ohtude kõrval kerkib esile mitmeid ebamugavusi. Mõnikord tuleb odavlendude kombineerimiseks veeta öö lennujaamas või mõnes vahepealses sihtkohas. Noortele seljakotireisijatele ja igipõlistele ränduritele kuluvad taolised pakkumised marjaks ära. Küll aga ei pruugi see absoluutselt sobida väikeste lastega reisivatele peredele. Lisaks ebamugavatele ööbimistele võib olla lennuplaanis lihtsalt liiga palju vahepeatuseid. Iga lisanduv ümberistumine tõstab riski, et lennupiletite kombineerija lend hilineb või tuleb ette mõni muu probleem.

Odavlendude kombineerimine eeldab lühemate vahepeatuse puhul pigem käsipagasiga reisimist. Äraantava pagasiga tähendab see tunduvalt rohkem "võimlemist". Kui aga tegu on mõlemal suunal ühe päevapikkuse ümberistumisega, siis pole iseenesest hullu äraantava pagasiga reisimises. Aega on piisavalt ja stressitasemel pole võimalust niivõrd kergesti lakke tõusta. Kindlasti on vaja odavlennufirmadega reisimise korral igal juhul kursis olla kõikide reeglitega. Lõviosal odavlennufirmadest on reeglites kirjas, et tasuta lennule registreerimine toimub vaid internetis ja lubatust suurema käsipagasi korral tuleb soolast trahvi tasuda.

Teadliku ja nutika odavlendude kombineerimise korral aitab see tavapärasest tunduvalt soodsama hinnaga lennata. Meie regioonist on kõige odavamad kombinatsioonid saadaval algusega Riiast, teisel kohal on Tallinn ja alles kolmandale platseerub Helsingi. Viimane tuleneb asjaolust, et Helsingist ei välju ohtraid kombinatsioone võimaldavad lennufirmad nagu Wizz Air ja Ryanair. Riia on Tallinnast eespool, kuna sealt väljub rohkem odavlende ja hinnad on keskeltläbi Eestiga võrreldes veidi madalamad. Küll aga tasub teineteisest sõltumatute lennupiletite soetamise korral alati piisava varuajaga arvestada ja ootamatusteks ruumi jätta.

Odavlendude kombineerimise parimaid hinnanäiteid

Edasi-tagasi lennud Tallinnast...

Budapesti - 78 €

Sitsiiliasse - 80 €

Bolognasse - 83 €

Tenerifele - 93 €

Lanzarotele - 104 €

Edasi-tagasi lennud Riiast...

Marokosse - 64 €

Rooma - 66 €

Veneetsiasse - 75 €

Pisasse - 81 €

Mallorcale - 92 €