KLM Gruppi kuuluv Prantsusmaa rahvuslik lennufirma Air France teatas suvel uue lennufirma Joon loomisest, mille eesmärgiks on lennutada Y-põlvkonda ehk neid kliente, kes on sündinud pärast 1980. aastat. Lisaks Joonele on teisigi ettevõtteid, mille sihtrühmaks on noored ja mida positsioneeritakse soodsa hinnaga kvaliteetset teenust pakkuvate elustiilibrändidena.

Reiside planeerimine 2000 vs 2017


Kui aastal 2000 osteti enamik reisiteenustest reisikonsultantide käest, sest alternatiiviks oli ajamahukas erinevate lennufirmade ja hotellide pakkumiste eraldi läbitöötamine, siis 2017. aastal on reisija elu pealtnäha lihtne — lennufirmade ja hotellide hinnatasemest annavad ülevaate online-võrdlusportaalid ja hinnavõrdluse tegemine on mugavam kui kunagi varem.

Y-põlvkond usaldab soovitusi


USA-s läbi viidud reisiostuharjumuste uuring, et tänased noored hindavad reiside broneerimisel reisikonsultandi teenust rohkem, kui ükski teine demograafiline grupp. Põhjus selleks on väga inimlik — digiajastu infotulvas ei suuda kliendid enam pakkumistes orienteeruda. Parima pakkumise väljaselgitamine tundub liiga keerukas ja ajamahukas ning kes juba korra internetis tehtud ostus pettub, see muutub ettevaatlikumaks.

Y-põlvkonna esindaja usaldab sõbra soovitust, mille küsimine on sotsiaalvõrgustikes lihtsam kui kunagi varem. Aga sageli ei oska sõbrad head nõu anda ja guugeldamine ei vii samuti soovitud tulemuseni, sest digiajastul on ka Google otsitulemused ja “sõltumatud” hinnangud manipuleeritavad.

Hinnavõrdlusportaalid, mis peaksid idee poolest reisipakkumiste võrdlemise lihtsamaks ja hinnad läbipaistvamaks tegema, teevad turu tegelikult segasemaks, kuna annab võimaluse paljude internetis tegutsevate online travel agent’ide (OTA-de) tekkeks. OTA ehk online travel agent on klassikalise ärimudeliga reisibüroo, kes tegutseb internetis ja teenib tulu lennupiletite, majutuse jm reisiteenuste vahendamiselt.

Nii nagu klassikalised reisibürood, on ka internetibürood erinevad ja kahjuks ei tegutse kõik klientide huvides. Näiteks kasutavad osad OTA-d eetiliselt küsitavaid hinnastamisstrateegiaid. Otsingutulemustes näidatakse 20-30 eurot soodsamat hinda, kui tegelik sisseostuhind, millega vahendaja lennufirmalt pileti ostis. Arvestades nii tavapäraseid tegevuskulusid, kui ka metaotsingu keskkonnale makstavaid summasid, on selge, et pileti sellise hinnaga müümine oleks vahendaja jaoks kahjumlik tegevus. Saamata jäänud tulu nõutakse klientidelt sisse kas kõrgete krediitkaarditasude, kallite lisateenuste või kuluka järelteeninduse kaudu. Levinud on ka versioon, kus hind tõuseb ostuprotsessi käigus, põhjendusega, et varem kuvatud hinnaga osteti viimased kohad hetk tagasi ära.

Noored on teadlikud tarbijad


Tänu arenenud tehnoloogiale on Y-põlvkond väga teadlik tarbija ja tahab teha alati mõistliku valiku. Nad ei aja tingimata taga kõige soodsamat hinda, aga nende jaoks on parim võimalik hinna ja kvaliteedi suhe ülioluline. Tunne, et ostuotsus tehti teadlikult, olles kursis kõigi võimalike pakkumiste ja soodustustega, on millenniali jaoks sama tähtis, kui meeldiv teeninduskogemus näiteks lennuki pardal. Seetõttu eelistavad nad ka professionaalsete reisikonsultantide teenust, kuid seda ainult juhul, kui see on tõesti väärt soovitus: võrdlev pakkumine, professionaalsed soovitused ja oma kogemuse jagamine mängivad siinkohal väga suurt rolli.

Professionaalsed soovitused


Kui lihtsamaid reisiteenuseid, näiteks ümberistumiseta kontinendisiseseid lende ja majutust juba tuttavasse linna broneeritakse hea meelega online-kanalitest, mis on kiired ja kasutajasõbralikud ning 24/7 kättesaadavad, siis professionaalsed nõuanded mängivad suurt rolli keerulisemate reiside puhul. Näiteks ümberistumisega lennud, mitu erinevat sihtkoha ühe reisi jooksul, kaugemad ja tundmatumad sihtkohad, suurlinnad, mille puhul hotelli asukoht võib olla määrava tähtsusega.

USA-s tehtud uuring näitab, et iga kolmas Y-generatsiooni noor kasutab oma reiside broneerimisel reisikonsultandi teenuseid, põhjendades oma valikut sellega, et pakkumiste virvarris ja infomüras on keeruline orienteeruda. Eelistatakse inimlikku suhtlust, isiklikul kogemusel põhinevaid soovitusi ja professionaalseid nõuandeid. Reisiettevõtetel jääb vaid üle nõudlike tarbijate ootustele vastata ja pakkuda seda väärtust, mida neilt oodatakse.

Allikas: Estravel