"Ostsime Nordica lennupiletid, kuna mõtlesin, et meie kodune firma ning veel proovimata, kuidas nendega lennata on," kirjutab kodanik (tekst loetavuse huvides üle toimetatud toim.) "Piletid olid "kahtlaselt soodsad" ehk alla 150€ inimese kohta. Nüüd olen rohkem uurima hakanud ja mul on tõsine hirm, kas ka perega sinna sihtkohta jõuame. Turvalisus, ohutus?" viitab ta internetiotsingute kaudu leitud artiklitele Nordica riketest. "Paljud tuttavad on kiitnud Nordicaga lendamist, meeskonda ja lennukeid, aga need on ju kogu aeg katki? Ma pole veel kuulnud, et odavlennufirmad nagu Ryanair, Easyjet või Wizzair maadleks koguaeg rikete ning hädamaandumistega. Lisaks olen lugenud, et Nordicas väheste kogemusega piloodid, personal, kas tõesti? Ma eeldasin, et mingi osa on meie oma piloote Estonian Airist? Ma olen tohutu lennupelgur ja mulle hetkel tundub, nagu paneksin end väga hirmsasse olukorda. Paanika on suur. Olen lennanud nii Smartlynxi, Ryanairi kui Wizzairi lennukitega ning pole halbu kogemusi kordagi olnud. Ometi tehakse ka Smartlynxi kõvasti maha. Kas mul on paanikaks põhjust või saaksin-peaksin lennu ikkagi tühistama, kui see kuidagi võimalik on? Palun rahustage mind, sest ma tõsiselt kardan. Äkki on siin mõni tihe Nordica klient või lausa töötaja," avaldab ta oma postituse lõpus lootust.

Ei läinud kaua, kui paanilisele postitusele saabus ka kirgi juurde kütvaid kommentaare, kus üks naisterahvas kirjeldas koguni, kuidas ta suvel Nice'is käies hirmsa kogemuse osaliseks sai: "Ma olen palju reisinud ja käinud ja lennanud ning Nordica tekitas mul lennuhirmu. Eks meedias ka läbi lillede kirjutati sellest lennust, kuhu mina sattusin. Mina igatahes sain suure ehmatuse osaliseks ja tahtsin kogu reisi p.... saata. Lend tõusis õigeaegselt kell 6 lendu. 45 minuti pärast öeldi, et kinnitage turvavööd ja siis tõmmati kõrgus alla ning lendasid õhumaskid välja. Meedias muidugi sellest ei kirjutatud, et lennuk oli kärsahaisu täis. Piloot teatas, et tehniline rike ja maandume 20 minuti pärast uuesti Tallinnas. Siis teatas, et läheb veel kuni 40 minuti ja siis veel 20, kuna ei saa lennuluba. Lennuk lendas kogu selle aja madalal ning minu mõtted olid selles suunas, et eks sohu me maandume. Need niinimetatud head teenindajad olid salongist natukese aja pärast kõik kadununud ja keegi rahustavat infot enam ei andnud. Piloot isegi ei teatanud, et nüüd maandume. Ja siis ma sealt maha saades jooksin Nordica leti juurde ja tahtsin kogu raha tagasi. Ei saanud."

Enamus kommenteerijatest siiski avaldama Nordicale toetust. "Ainuke asi, mille pärast peaks Nordica puhul muretsema, on lennuplaanist kinni pidamine, ehk õigeaegne väljumine ja kohale jõudmine. Muus osas küll paanikaks põhjust pole. Lennanud korduvalt ja pardapersonal on igati professionaalne," kinnitab üks. "Kui sa juba Smartlinxiga lennanud oled, ei tohiks Nordica küll muretsema panna," rahustab teine. "Nordica on vägagi OK ja istmed mõnusad. Isegi juua pakutakse. Lendasin järgemööda Nordica ja SAS-ga ja Nordica ikka tunduvalt parem," reklaamib kolmas. "Sel kuul ei andnud Lufthansa isegi võileiba enam, ainult miniatuurne küpsis kahel lennul neljast ja jook. Ah, parem siis juba Nordica, kui sihtkoht sobib. Odav pilet pole midagi kahtlast, see on hea õnn ja arukus soodukat ära kasutada," õpetab neljas.

Reisijuht pöördus kommentaari saamiseks ka Nordica poole ning Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo nõustus rõõmuga mureliku reisija hirme leevendama: "Lennuhirm on väga levinud probleem. Uuringute järgi tunneb lausa 2/3 reisijaid erineval määral enne lendu ärevust. On inimesi, kes ei lähene isegi mitte lennujaamale, rääkimata lendamisest. Olen isiklikult selliseid reisijaid läbi koolituse abistanud. Mis puudutab Nordicat, siis meie lende teostav tütarfirma Regional Jet läbis hiljuti edukalt Lufthansa auditi, mis esitab lennuettevõttele veelgi kõrgemaid turvanõudmisi, kui Euroopa lennuohutusamet. Seega puudub igasugune alus kahelda Nordica lennuturvalisuses, mis on tegelikkuses kõrgem, kui paljudel teistel lennuettevõtetel."

Uibo nentis, et tehnilisi probleeme on kõikidel inimese poolt ehitatud masinatel, sealhulgas ka lennukitel. "See ilmselt lähiajal ei muutu. Küsimus on pigem selles, kuidas lennufirma neid probleeme lahendab. Küsimus on ka selles, kas ta on avatud ja räägib, tunnistab või hoopis keeldub suhtlemast ja peidab oma vigu. Lennuettevõte, kel justkui pole tehnilisi probleeme, võiks tunduda kahtlane. Nordica on olnud alati avatud suhtumisega ja vahest tundub, et seda kasutatakse ettevõtte vastu hoopis ära. Sellega ongi keeruline harjuda, aga murelik reisija võib olla muretu ja nautida head eestikeelset teenindust ning oma toredat reisi. Lendude hilinemisi ja ärajäämisi on kõikidel ettevõtetel, aga paraku ei jõua need meie ajakirjandusse," rahustas Uibo.

Kallis Reisijuhi lugeja, millised on Sinu kogemused Nordicaga?