Amelia Earhart

Pioneerlendur Amelia Earhart kadus Vaikse ookeani kohal 1937. aastal, kui üritas ümber maailma lennata. Tema kadumise põhjuseid on välja pakutud mitmeid. Mõned väidavad koguni, et tema näol oli tegemist spiooniga, kes lasti alla ja nabiti kinni Jaapani sõjajõudude poolt. Mõned aga arvavad, et ta lavastas oma hukkumise ise; vähesed aga pakuvad, et Earharti röövisid tulnukad. Kuid eelmisel aastal avastati sonariga ookeanipõhjast tõenäoliselt just Amelia Earharti lennuki rusud.

Bermuda kolmnurk

Kolmnurkne piirkond Atlandi ookeanis Miami, Bermuda ja Puerto Rico vahel on tuntud kohana, kus kümned lennukid on ebaharilikult kadunud. Seda seostatakse ka paranormaalsete nähtustega.

Märkimisväärne on Lend 19 kadumine - tegemist oli USA mereväe pommitajaga, mis 5. detsembril 1945 haihtus ja seda otsima läinud lennuk ei suutnud enam midagi leida; Douglas DC-3 koos 32 inimesega pardal aga kadus jäljetult 1948. aastal; 1963. aasal põrkasid sealkandis õhus kokku kaks USA hävitajat.

“D B Cooper”

1971. aastal õnnestus identifitseerimata reisijal, kes tuli pardale Dan Cooperi nimelisena, kaaperdada Boeing 727, saada väljanõutud lunaraha 200 tuhat dollarit ja lahkuda siis tagaukse kaudu langevarjuga. Rohkem pole teda nähtud. Kuigi tema isiku kohta ei saadudki midagi teada, arvab FBI, et kaaperdaja ei elanud langevarjuga lahkumist üle.

Aasta pärast intsidenti varustati kõik reisilennukid nn Cooperi labadega lennukiustel, mis takistavad uste avamist peale lennuki õhkutõusu ja teliku sissetõmbamist.

TWA Lend 800

Trans World Airlinesi Lennu 800 Boeing 747 plahvatas ja kukkus 17. juulil 1996 Atlandi ookeani üsna New Yorgi lähedal, põhjustades pardal olnud 230 inimese surma.

Kui paljud spekuleerisid, et plahvatuse taga on terroristid, siis tegelikult ei leitud FBI poolt mingit kriminaalset tegevust. Arvati ka seda, et USA mereväe sõjalaev lasi lennuki raketiga alla ja USA valitsus püüab seda varjata.

23. augustil 2000. aastal avaldatud raportis nenditakse, et kõige tõenäolisem põhjus oli lühis elektrsüsteemis, mis põhjustas plahvatuse.

Uruguayan Air Force´i Lend 571

13. oktoobril 1972 kadus Andides Uruguayan Air Force´i lennuk, mille pardal oli 40 reisijat ja viis meeskonnaliiget. 72 päeva hiljem, kui kõik reisijad olid juba surnuks kuulutatud, avastati 16 ellujäänut. Lugu sellest, kuidas nälg sundis neid mõned surnud kaasreisijad ära sööma, sai aluseks 1993. aasta filmile "Alive".

Air France´i Lend 447

1. juuni varastel hommikutundidel 2009. aastal jäi Air France´i Lend 447 Rio de Janeirost Pariisi ootamatult kadunuks. Pardal oli 216 reisijat ja 12 meeskonnaliiget. Airbus A330-200 kadus radariekraanidelt keset ookeani ja täielikus pimeduses. Šokeeritud Air France´il kulus kuus tundi, et tunnistada lennuki kadumaminekut ja mitu päeva, enne kui lennukitükid üles leiti. Lennuk sattus äikesetormi. Konkreetne mudel polnud veel kunagi varem maailmas lennuõnnetusse sattunud. Kaks aastat hiljem leiti ookeanist lennuki mustad kastid. Juulis 2012 avaldatud lõplikust raportist selgub, et avarii põhjustasid jääkristallid andurites, mis lülitasid autopiloodi välja ja millele järgnes omakorda inimlik viga juhtimises. Hiljem selgus ka see, et piloot oli enne lendu vaid ühe tunni maganud pärast romantilist õhtut Brasiilias koos oma tüdruksõbraga.

Helios Airwaysi Lend 522

14. augustil 2005 kaotasid lennujuhid Kreekas kontakti Helios Airwaysi Lennuga 522, kuid lennuk jätkas teekonda. Lõpuks saadeti Kreeka hävitaja asja uurima. Kokpiti aknast oli näha, et piloot oli vajunud üle juhtseadete. Pool tundi hiljem hakkas lennuk kõrgust kaotama ja purunes, põrgates vastu mäenõlva Grammatiko lähedal. 121 reisijat ja meeskond hukkusid (see oli surmaderohkeim õnnetus Kreeka lennuajaloos). Uurimine tegi kindlaks, et kabiini rõhukaotus põhjustas meeskonna minestaise ja lennukit ei juhtinud enam keegi.

Flying Tiger Line´i Lend 739

16. märtsil 1962 kadus Lockheed L-1049 Super Constellation koos 93 USA sõduri ja kolme lõunavietnamlasega radariekraanidelt. Ilm oli selge, sihtkohaks oli Clarki õhujõudude baas Filipiinidel. Kaheksa päevaga otsiti läbi enam kui 200 000 ruutmiili. Pealtnägijad tankerilt ütlesid, et nägid plahvatust, kuid lennukirususid ei leitud.

Egyptairi Lend 990

1999. aastal alustas Egyptairi Lend 990 reisi New Yorgist Cairosse ja kukkus Atlandi ookeani vähem kui saja kilomeetri kaugusel rannikust. Kõik 217 reisijat hukkusid, kuid lennuõnnetuse põhjus jäi segaseks. Egiptuse piloot ütles enne õnnetust korduvalt, et ta loodab Jumalale. Kaaspiloodid arvasid hiljem, et see oli äkki kättemaks seksuaalse väärkäitumise süüdistuste eest, mis pilooti enne tabasid, kuid uurimine tegi kindlaks, et keegi ei põhjustanud õnnetust tahtlikult.

BSAA Avro Lancastrian Star Dust

1947. aasta augusti kadus Briti South American Airwaysi lennuk Star Dust radaritelt lennul Buenos Airesest Santiagosse. Rususid ei leitud rohkem kui 50 aasta jooksul, mis põhjustas igasuguseid vandenõuteooriaid tulnukaröövini välja. Hiljuti leiti aga Rolls Royce´i mootor ja üheksa reisija jäänused ühe Andide liustiku jalamilt.