Vananev rahvastik, sotsiaalmeedia järjest suurem mõju, uute riikide ja majanduste esiletõus ning uute kogemuste otsimine mõjutavad juba praegu seda, kuidas inimesed hotelle valivad ning milliseks majutusturg kujunemas on.

Traditsiooniliste hotellide osakaal majutusturul on vähenenud viimastel aastatel märkimisväärselt, populaarsel Booking.com lehel on apartemendid ja külaliskorterid juba praegu meie regioonis arvulises ülekaalus. AirBnB.com on dramaatiliselt muutnud majutusmaailma, kus autentsus, originaalsus ja uued kogemused on olulisemad turvalisest standardiseeritusest ja 24h avatud vastuvõtust.
Vananev rahvastik reisib teistmoodi, tehnoloogiat järjest enam kasutav rahvastik saab ka elamusi uutmoodi.

Vananev rahvastik reisib teistmoodi, tehnoloogiat järjest enam kasutav rahvastik saab ka elamusi uutmoodi.
Pasi Tuominen, Haaga-Helia Ülikool)

Üks kõige olulisemaid trende, mille Pasi Tuominen välja tõi, oli hotellide ja haiglate vahelise piiri hägustumine. Inimesed elavad järjest vanemaks ning reisivad ka kõrges eas – see tähendab, et hotelliklientide terviseriskid on senisest kõrgemad ning arsti käepärast olek hädavajalik. Lisaks kogub juba praegu järjest suuremat populaarsust tervisereiside tegemine, mille eesmärgiks on nii haigustele teisest kliimast ja keskkonnast leevenduse otsimine kui ka lihtsalt heaolu ja puhkus.

Eakamad turistid tegelevad reisil järjest rohkem tervisega.

Tehnoloogiaga koos üles kasvanud põlvkond on harjunud kogu info saama oma telefonist ja kõike juhtima oma telefoniga – telefon on asendanud koduses majapidamises nii kalendri, valgustilüliti kui teleripuldi. On loomulik, et nad tahavad ka oma hotellitoas ja reisil olles üldse kõike mobiiltelefoni või nutiseadme abil juhtida. Nn targad hotellitoad muutuvad reegliks.

Meid igal samul ümbritsevad ekraanid on juba sellise tõeläheduse saavutanud, et pakkuda on võimalik täiesti ebareaalseid elamusi, luua ruumist lahkumata täiesti uusi ruume – mis mõjutab esmajärjekorras konverentsiturismi ja konverentsidel loodavaid virtuaalseid keskkondi.
Inimesed otsivad järjest enam uusi kogemusi – seda nii unikaalsetest hotellidest, näiteks jäähotellidest või enneolematu arhitekturiga majadest, kui ka uuest sihtkohtadest, mis varem turismimaadena kaardil polnud.
Teiseks tõukab selle poole ka osa planeedi ülerahvastatus – on juba hulk riike, mis on nii täis ehitatud, et võimalust midagi uut rajada enam ei ole ning see annab võimaluse pildile pääseda uutel, “tühjadel” riikidel.

Maldiividele enam juurde ehitama ei mahu.
On juba hulk riike, mis on nii täis ehitatud, et võimalust midagi uut rajada enam ei ole.

Ent asjana, mis hotellindust kõige kiiremini mõjutab – ja mõjutab juba praegu – on veebiportaalide loodud võimalus igaühel hotellipidajaks hakata. Tekkinud on uus grupp majutusäris osalevaid inimesi, kes omavad mitut korterit ja maja, mida nad airBnB.comi ja teiste sarnaste platvormide vahendusel välja üürivad. Teise trendina on (taas)tekkimas kinnised klubihotellid, millesse pääseb vaid konkreetse võrgustiku liige – midagi sarnast puhkuseosakute süsteemile, kuid need grupivad võivad tekkida mis iganes alusel, valdavalt huvipõhiselt – rahvusel ja püsival elukohal on mängida järjest väiksem roll.