Turvalisuse edetabeli tippu jõudis ülekaalukalt Austraalia lennukompanii Qantas. 1951. aastast alates pole neil olnud näiteks ühtki surmajuhtumiga lõppenud õnnetust.

Esikümnesse valiti (ilma parimaid järjestamata) kümme lennufirmat, millele anti turvalisuse seitse tärni: Air New Zealand, All Nippon Airways, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, Eva Air, Qantas, Royal Jordanian, Singapore Airlines ja Virgin Atlantic.

AirlineRatings.com’i keeruline hindamissüsteem arvestab lisaks surmajuhtumite ja lennuõnnetuste arvule ka auditeerimistulemusi erinevate organisatsioonide poolt, kas lennufirma lendab vaid Vene lennukitega (see võtab punkte vähemaks), kas on viimastel aastatel firma lennukeid turvalisuse kaalutlustel sunnitud maanduma ja lende ära jätma jne.

448-st lennufirmast said tingliku seitsmetärnise ehk kõrgeima turvalisushinnangu 137, kuid 50 said vaid kolm tärni või vähem.

Hinnangu saanud lennufirmade seas oli ka kodumaine Estonian Air, mis kogus 6 tärni seitsmest.

Kõige turvalisem lennufirma Qantas on tegutsenud juba 93 aastat. 2008. aastal võitis ettevõte Briti Reklaamistandardite Assotsiatsiooni, mis süüdistas lennufirmat, et sel pole põhjust kasutada reklaamides tiitlit "maailma kõige kogenum lennufirma". Qantas suutis tõestada ligi 30 erineva saavutusega, et on ikkagi maailma kõige kogenum. Sinna hulka kuulus ühe kaalukaima näitena ka sõjaaegne liinilend Perthist Colombosse Sri Lankas. Tegemist oli maailma pikima lennuliiniga lennuaja järgi, sest üks ots kestis 28 lennutundi ja näha sai selle jooksul kahte päikesetõusu. Lennukiraadio oli Jaapani sõjaväest märkamatuks möödumiseks välja lülitatud. Qantas pakkus 1958. aastal ka esimese rahvusvahelise lennufirmana ümbermaailmalendu.

Kõige vähem hukkunuid peale 1945. aastat

2013. aasta oli kõige turvalisem lennuaasta alates 1945. aastast ehk kogu maailmasõjajärgsest perioodist. See tulemus saavutati kõige väiksema hukkunute arvuga - kokku 269 surmajuhtumit 29-s lennuõnnetuses.

Kõige raskem lennuõnnetus toimus 2013. aastal lennufirma Tatarstan Boeing 737-500-ga lennul U9-363 Moskva-Kaasan, kus hukkusid 44 reisijat ja kuus meeskonnaliiget. 17. novembril ebaõnnestus maandumine kolmandal katsel ja lennuk süttis maandumisrajal põlema.

Kõige imelisem pääsemine 2013. aastal oli 304 reisijaga Asiana Boeing 777 maandumisel San Francisco rahvusvahelisele lennuväljale. Vaid kolme hukkunuga juulis toimunud lennukatastroofist pääsesid enamus ülejäänud reisijatest lihtsalt eemale jalutades või joostes.

Suurimad õnnetused 2013. aastal olid järgmised (aeg, lennufirma, toimumiskoht, hukkunuid):

29. jaanuar: SCAT, Almaty, Kasahstan - 21 hukkunut
7. juuli: Rediske Air, Soldotna, Ameerika Ühendriigid - 10
3. oktoober: Associated, Lagos, Nigeria - 16
14. oktoober: AereoServicio, Loreto, Mexico - 14
16. oktoober: Lao Airlines, Pakse, Laos - 49
17. november: Tatarstan, Kaasan, Venemaa - 50
29. november: LAM, Bwabwata, Zambia - 33

Kõige madalama turvalisusega lennufirmad

Üks tärn seitsmest
Kam Air
Scat
Bluewing Airlines

Kaks tärni seitsmest
Afghan Airways
Daallo Airlines
Eritrean Airlines
Lion Air
Merpati Airlines
Susi Air
Air Bagan

Kümme kõige turvalisemat lennufirmat

Seitse tärni seitsmest
Qantas
Air New Zealand
Emirates
Etihad
Cathay Pacific
Singapore Airlines
Virgin Atlantic
EVA Air
All Nippon Airways
Royal Jordanian