Katari riigile kuuluv ja ka tänavu maailma parimaks lennufirmaks tituleeritud Qatar Airways teatas juba 2018. aasta märtsil toimunud pressikonverentsil ja hiljem välja saadetud teates, et hakkab 2018. ja 2019. aastal lendama 15 uude sihtkohta. Sihtkohtade seas oli lubadus hakata lendama ka Tallinna ning seda lubadust kinnitas Qatari tegevjuht Akbar Al-Baker veel aasta tagasi antud intervjuus.

Mitmed toona seatud lubadused, nagu näiteks uued liinid Suurbritannia, Hispaania ja Kreeka lennujaamadesse on lennufirma seni täitnud, kuid nii ettevõtte enda kui ka Tallinna lennujaama kinnitusel pole Eesti suunal lähiajal endiselt mingeid arenguid oodata.

"Vahetult peale seda, kui Qatar Airways oli saanud oma laienemisplaanid ja Tallinna liini avamise välja öelda 2018. aasta kevadel sattus ettevõtte keerulisse olukorda, kuna Katari riigil tekkisid poliitilised vastuolud oma naabritega ning see piiras oluliselt lennufirma sihtkohtade arendamist," tõdes Tallinna lennujaama kommertsdirektor Eero Pärgmäe Reisijuhile ja lisas, et justnimelt sellest tulenevalt on mitmete uute liinide avamised lükkunud ka edasi.

Tüli, millele Pärgmäe viitab, sai alguse tegelikult juba 2017. aasta juunis, kui Saudi Araabia, Egiptus, Araabia ühendemiraadid, Bahrein ja paljud teised lähiriigid teatasid, et nad katkestavad diplomaatilised suhted Katariga. Selles nn Lahetülis on tahke ning erinevaid nägemusi palju, kuid antud kontekstis on oluline tõik, et tüli tõttu on senini blokeeritud või raskendatud Katari lennukite ja laevade teekonnad.

Samuti mõjub tüli lennufirmale ka rahaliselt laastavalt. Pärast boikoti kehtestamist kaotas Qatar Airways näiteks koheselt 18 lennusihtkohta ning 2017. aasta majandusaasta lõppes ettevõttele ca 62,5 miljoni eurose kahjumiga. Mulluse majandusaasta (lõppes märts 2019) kahjum oli ettevõttel aga juba lausa 639 miljonit dollarit (ca 570 miljoni eurot).

Mis puutub Tallinna-Doha liini, siis selles osas hoitakse Tallinna lennujaama esindaja Pärgmäe sõnul Qatar Airwaysiga küll jätkuvalt kontakti ning väidetavalt on Tallinna lennujaamal ja lennufirmal hea teineteisemõistmine ja lootus, et ühel päeval see liin avatakse. "Aga täpset aega selleks ei ole täna kokku lepitud," tõdes Pärgmäe.

Seda, et Qatar lähiajal Tallinnasse ilmselt tulemas ei ole viitas Reisijuhile ka Qatar Airways`i Euroopa lendude suuna kommunikatsioonijuht Philip Vincent Marshall Pitt. Tema sõnul on ettevõte oma lennuvõrku pidevalt analüüsimas, kuid Eestiga seonduvate plaanide kohta pole Katari lennufirmal hetkel mitte midagi teatada.

Mis puutub aga piirkonda, kuhu Qatar võiks Tallinnast lennata asuma, siis hetkel on näiteks Turkish Airlines suurendanud oma väljumissageduse arvu Tallinnast juba 10-ni nädalas ning ka nende lennuvõrgustik katab suure osa samast piikonnast, mida teenindaks ka Qatar.

Qatar Airways on Katari rahvuslik lennufirma, mille peakontor asub Qatar Airways Toweris Dohas. Lennufirmal on üle 150 sihtkoha maailmas ja lennukipark üle 200 lennukiga. Briti lennutranspordi konsultatsioonifirma Skytrax kuulutas tänavu suvel Pariisis toimuval lennushow’l välja selle aasta maailma parimate lennufirmade edetabeli ning 2019. aasta parima lennufirma tiitli võitis taas Qatar Airways. Qatar Airwaysile on see 5 parima lennufirma tiitel viimase 10 aasta jooksul. Eelnevalt on Qatar Airways parimaks tunnistatud aastatel 2011, 2012, 2015 ja 2017.