Lõpuks ametlikult selge! Milline on lennukis kõige parem ja milline kõige kehvem istekoht?

 (7)
Vastus võib üllatada!
Lõpuks ametlikult selge! Milline on lennukis kõige parem ja milline kõige kehvem istekoht?
Unsplash

Kõiki reisihimulisi on vähemalt korra-paar vaevanud põletav küsimus, milline istekoht lennukis on parim? Aga milline halvim? Nüüd on see ametlikult välja selgitatud, vahendab Lonely Planet.

Loomulikult on parima istme mõiste subjektiivne, sõltudes reisija pikkusest, kaalust ja isiklikest eelistustest, kuid ühe keskmise kehaehituse ja harilike soovidega inimese jaoks tähendab hea istekoht tõenäoliselt rohkem ruumi jalgadele. Kahtlemata on äärmiselt meeldiv avastada, et sinu kõrval asuv iste on tühi.

Tihemini lendavad reisisellid teavad suurepäraselt, et varuäljapääsude juures paiknevate istmete ees laiub suurem vaba pind. Väiksemate lennukite nagu Boeing 737 ja Airbus A320 puhul asuvad need lennuki keskel. Tasub aga teada, et liikumispuude korral või beebiga reisijatel pole nendele kohtadele võib-olla lubatud istuda. Samuti tuleb arvestada sellega, et õhkutõusul ja maandumisel ei tohi sa oma kotti eespool asuva tooli alla paigutada. Suuremates lennukites nagu Airbus A321 ja Boeing 777 õnnistatakse varuväljapääsu lähistel istujaid aga lausa piiramatu laiutamisvõimalusega, kui satud istuda sinna, kus eespool asuvas reas on tavapärasest vähem istmeid.

Üllatavalt halb istekoht asub aga kõige ees — kuigi boonuseks võib pidada seda, et ees ei istu kedagi, kes oma istme võiks sulle sülle kukutada, tuleb arvestada sellega, et pikemate jalgadega inimesel võib seal seal kitsavõitu olla. Lisaks on suur tõenäosus, et su lähedusse satuvad beebid, kuna reisihällid asuvad lennukis just selles piirkonnas. Korpulentsema kehaehitused reisijad võiks teada, et klapplauad asuvad sellistel istmetel käetoe sees, mis muudab istumisruumi nõksu kitsamaks.

Loogiliselt on lennuki halvim koht kõige tagumises reas, kus pole võimalik oma istet alla lasta ning ka jalgadel on vähem ruumi. Lisaks asub kõnealune iste tualettruumide kõrval, mis tähendab pidevat liiklust ja tihti ka ebameeldivaid odööre.