Südametegevust ja kehatemperatuuri jälgivad istmed on need loonud Delfti Tehnoloogiaülikooli tudengite arvates lennufirmadele tulutoovad, sest aitavad ära hoida kulukaid hädamaandumisi reisijate terviseprobleemide tõttu.

KLM ja Zodiac Aerospace tegid Hollandi ülikooli tudengitega koostööd ja leidsid samuti, et kontseptsioon võiks tulevikus lennunduse turvalisusele kasuks tulla.

Jälle ühe tükikese meie isiklikust privaatsusest võttev iste mõõdab seljatoesse paigaldatud anduritega pulssi ja saadab selle andmed lennukimeeskonnale. Nemad näevad lennuki istekohtade plaanil erinevate värvidega, kes on rahulik, kes kergelt närvis ja kes lausa paanikas või kahtlaselt käituv reisija.

Siiski lubavad istme leiutajad, et privaatsust peaks saama tagada jälgimise mahavõtmisega, kui reisija seda nõuab.

Inflight-online.com uuris, kus veel võiks reisija kehaparameetreid vaja minna. Tudengid Mirthe Monninkhof ja Quirine van Walt Meijer vastasid, et sotsiaalmeedia ajastul võiksid reisijad ka ise oma emotsioone sõpradele edastada, sest rakendus FlightBeat suudab istmelt saadud andmeid analüüsides välja selgitada istuja emotsionaalse seisundi.

Tegemist pole täiesti unikaalse lahendusega - samasuguste istmete kallal töötab ka Ford. Autotootja lubas emotsioone ja juhi füüsilist seisundit analüüsivad istmed oma autodesse paigutada 2020. aastaks.

Tudengid usuvad, et nutikellade levikuga oleks selline lahendus veelgi lihtsamini tehtav. Lisaks lennuhirmu all kannatavatele või depressioonis reisijatele saab niimoodi välja selgitada ka haiged, kes tõstetetakse juba enne lennu algust maha, et ei peaks hiljem hädamaandumist tegema. Kes aga katab ennetavalt hoiatava lennukiistme poolt põhjustatud lisakulud reisijaile, jääb juba juristide lahendada.