10 000 reisilennukit – sellise verstaposti ületas eurooplaste ühisjõududega rajatud lennundusgigant Airbus, saates reedel Toulouse’i tehasest teele oma 10 000. lennuki. Selle A350-900 tellis Singapore Airlines.

Kuigi Airbusi lennukite tellijaskond on traditsiooniliselt pärit kodusest Euroopa maailmajaost, on juba aastaid näha, et lennunduse tulevik ja eriti suur vajadus uute lennukite järele on seotud Aasia ja Vaikse ookeani regiooniga. Sinna on toimetatud juba 3500 Airbusi lennukit, mis ületab ka Euroopa Airbuside arvu. Suurim Airbusi tellija on praegu China Eastern Airlines, teisel kohal on Lufthansa.

Paljude näitajate poolest jääb Airbus seni alla ameeriklaste Boeingule, mis tähistab sel aastal juba sajandat sünnipäeva. Airbus loodi prantslaste eestvedamisel ja sakslaste, brittide, hiljem ka hollandlaste ja hispaanlaste osalusel alles 18. detsembril 1970.

Oma tööstuse toetamine

Mõlemad suurfirmad süüdistavad vihases konkurentsis teineteist ka riigiabi reeglite rikkumises, sest hoolimata sellest, kui suured summad lennunduses ka ei liiguks, on kodumaist tööstust toetanud nii USA kui ka Euroopa Liit. Airbusi ettevõtete aastane käive ületas mullu 64 miljardit eurot (67 miljardit dollarit), Boeingul 96 miljardit dollarit.

Airbusil on ligemale 73 000 töötajat, kellest suurem osa töötab Euroopas. Peamiselt tuleb nende lennukeid välja Toulouse’i tehasest, aga ka Sevillast Hispaanias, Tianjinist Hiinas ja Mobile’ist USA-s Alabamas. Boeingul on ligemale 160 000 töötajat, enamik neist USA-s, peakorter asub Chicagos.

Boeing on tugevalt jala maha pannud ka sõjalennunduses ja kosmosetööstuses, kuni Marsi kosmoselaeva CST-100 Starlinerini välja. Airbusi panus on Eurofighter, A400, ATV-kosmoselaev, ka praegu Marsini jõudev ExoMars.