Kolmapäeval sai Tallinna lennujaamas täis 150 000 teenindatud odavlennufirma klienti sel aastal, ütles Sakkov kolmapäeval Tallinna lennujaamas toimunud transpordi- ja turismikonverentsil.

Lennujaama praegune prognoos näeb tema sõnul kolme-nelja aasta jooksul reisijate arvu suurenemist miljoni reisija võrra, vahendas BNS.

Lennujaama korraldatud Ryanairi klientide küsitluse tulemuste järgi on 43 protsenti Ryanairi klientidest Tallinnas sissetulevad turistid, 38 protsenti väljalendavad Eesti elanikud, 15 protsenti siin lennuteenust kasutavad Venemaa elanikud. Ülejäänud nelja protsendi hulka kuuluvad muu hulgas Läti ja Soome elanikud.

Sakkovi sõnul on Tallinna Lennujaam hakanud lähenema oma tegevuses tasakaalustatud mudelile, kus kolmandiku mahust annab rahvuslik lennukompanii, teise kolmandiku odavlennufirmad ja ülejäänu muud lennukompaniid, kes tegelevad reisijateveoga suurematesse lennujaamadesse.

Tallinna Lennujaamal on Sakkovi sõnul kolm võimalust: jätkata vanaviisi, keskenduda odavlennufirmadele või teha Tallinna lennujaamast piirkondlik keskus (inglise keeles hub). "Oleme teinud kõiki kolme," märkis ta.

Koostöö Aasia ja eriti Kaug-Ida lennukompaniidega võib Sakkovi sõnul lahendada reisijate nappuse probleemi. Helsingi ja Tallinn on tema sõnul Euroopa Liidu kõige lähedasemad lennujaamad Kaug-Idale ning Finnair on seda geograafilist eelist juba mõnda aega kasutanud.

Lennud, mis suunduvad Indiast ja Pärsia lahe piirkonnast New Yorki ja Washingtoni, lähevad Sakkovi sõnul üle Eesti. Need võiksid Sakkovi sõnul vahepeal Tallinnas maanduda, pakkudes Estonian Airile koostöövõimalust ja kohalikele New Yorgi otselennu võimalust.