Kuidas sel aastal odavamalt majutust broneerida? Idufirmad tulevad appi!


Kuidas sel aastal odavamalt majutust broneerida? Idufirmad tulevad appi!
Pilt on illustreerivFoto: Pixabay

Hotellid, apartemendid, hostelid ja muud majutusasutused on suur äri. Aina enam avatakse uusi veebiportaale, mis proovivad ühel või teisel moel olukorrast kasu lõigata ja reisiliste elu kergemaks teha. Järgnevalt teeme ülevaate viimastel aastatel netiavarustes kanda kinnitanud portaalidest ja äppidest, mille kasutamine majutuse broneerimise odavamaks või kergemaks teeb.

Agent Frida

Siin nimekirjas ainsana Eestis loodud majutusportaal Agent Frida säästab raha ja aega võrreldes omavahel suuri broneeringusaite. Mugavalt käepärase disainiga lehe otsing hõlmab mitmeid nimekaid brände nagu Booking.com, Hotels.com ja Agoda. Tavaliselt külastavad reisi või puhkuse planeerijad arvukalt veebilehti, et erinevaid hindu võrrelda. Agent Frida laseb ühe otsingu kaudu ligi pääseda paljudele pakkujatele, mistõttu hoiab teenuse kasutamine tunduvalt aega kokku. Hindade võrdlus võimaldab aga valida soodsaima variandi soovitud mugavusklassis, asukohas või mõne muu kitsenduse põhjal. Tegu on aina kasvava idufirmaga, nii et oodata võib küllaga täiendusi, mis muudavad inimeste seniseid arusaamu majutuse broneerimise mugavusest.

Bidroom

Bidroom mängib tavalise broneeringusaidi ärimudeliga, eemaldades olulise komponendi, milleks on komisjonitasud hotellidele. Kõik hotellid saavad tasuta portaalis nähtaval olla ja Bidroomi tegijad paluvad soodustused otseselt toa hindadele ümber tõsta. Selle tulemusel saavad kasutajad tavapärasest soodsamaid hindu nautida. See süsteem põhineb hotellide võimalusel esitada iga külastaja jaoks hea hind, mis põhineb hotelli täituvuse hetkeseisul. Küll aga peavad Bidroomi kasutajad ise raha välja käima, et süsteemist osa võtta. Eestkõnelejad lubavad, et juba kolme öö pealt saab teha nende teenuse kasutamise hinna tasa.

Seotud lood:

Nightly.travel

Esmapilgul tundub Nightly.travel nagu tavaline broneeringusait. Tegelikkuses on tegu unikaalse mehhanismiga: otsing seob ühe reisi jaoks kombinatsioone kahest hotellist. Argument seisneb selles, et mitme hotelli kombineerimisel muutub lõplik hind odavamaks. Seda oleks võimalik kasutajatel iseseisvalt teha, ent automaatne algoritm säästab taolise tegevuse pealt küllaga aega. Broneeringut tehes saab koheselt põhjaliku info, nii et hotellide muutmine ei tule reisi ajal kordagi üllatuseks, vaid kõik on juba algusest detailselt ette teada.

Service

Service on reisiteenus, mis pakub rändajatele mitmeid lahendusi ja üks neist puudutab hotelle. Nimelt hoiab Service’i automaatne süsteem pidevalt silma peal kasutajate majutuse broneeringutel. Kui programm tuvastab, et sama toatüüp on vahepeal läinud odavama hinnaga pakkumisele, siis toimub kasutaja tegevusest sõltumatult uue broneeringu vormistamine. Niiviisi saavad Service’i kasutajad meilile sõnumi, et nad on säästnud oma hotellibroneeringult teatud summa raha. Küll aga pole teenus tervikuna tasuta. Aastane liikmemaks on 49 dollarit.

SnapTravel

SnapTraveli loojad kasutavad kodulehel palju sädelevaid väljendeid nagu “vestlusäri” ja “arenenud loomulik keeleprotsessimine”. Mida see kõik tähendab? Põhimõtteliselt suhtlevad broneeringu soovijad robotiga SMSi, Messenger, WhatsAppi, Alexa või mõne muu kanali kaudu. Väidetavalt toimub suhtlus nagu sõbraga, sest robotid oskavad väga loomuliku kõlaga vastata. Majutusasutustele pakutakse teenust kui täiendava müügikanalina, mis tõstab broneeringute tegemise määra.

Splitty

Hotelli broneeringute tegemist võimaldav portaal Splitty keskendub ühele põnevale nipile, mis aitab ööbimise pealt raha kokku hoida. Nimelt avastasid teenuse loojad, et hotellibroneeringute “tükeldamise” käigus mitmeks osaks võib hind tunduvalt alaneda. Seda lähenemist on kirjeldatud kui tänapäevaste broneeringusüsteemide nõrkuste ära kasutamist. Automaatne süsteem nõuab kasutajalt vaid broneeringu asukohta ja kuupäevi. Kõik muu toimub telgitagustes: nutikas süsteem kombineerib omavahel erinevaid reservatsioonide tüüpe, luues kokkuvõttes üllatavalt odavaid hindu.

Waylo

Californias sündinud idufirma Waylo kasutab tehisintellekti jõudu, et muuta hotellide broneerimine soodsamaks. Nende idee sai alguse arusaamast, et hotellide hinnad kõiguvad internetis pidevalt. Automatiseeritult tähendab see 1-päevase seire käigus miljonite eurode väärtuses hindade koguväärtuste muutusi. Erinevalt traditsioonilistest broneeringulehtedest jälgivad nende süsteemid muutusi toa hindades. Nii suure infohulga läbi töötlemine avab võimaluse rakendada tehisintellektil põhinevaid süsteeme, mis suudavad teatud määral ennustada hotellitubade hindu. Waylo üllatav eripära seisneb hotellitoa broneerimises eeldatava hinnaga, mida nende süsteem pakub. See hind on masinõppe süsteemi vili: eeldatav odavaim hind tänase ja soovitud broneeringu kuupäeva vahel. Kui tegelikult hind niivõrd odavaks ei muutu, siis võtab Waylo vastutuse ja maksab vahe kinni. Intrigeeriv, kas pole!