Kuidas saada huvitavat reisifotot?


Kuidas saada huvitavat reisifotot?
Foto: Ilmar Saabas

Michael Freeman, kes on olnud väljaande Smithsonian Magazine fotograaf pea kolm aastakümmet, võttis üles maailma ühed kaunimad kohad, mis on ka enim pildistatud. Kui näiteks Eiffeli torni on pildistatud tõenäoliselt miljoneid kordi, siis kuidas teha huvitavat fotot millestki, mis on nii klišee?

Küsimus on tõenäoliselt mureks kõikidele nendele reisijatele, kes tahavad piltidest enamat kui perekonda seismas kuulsate objektide juures. Freeman pakkus välja viis võimalust foto parandamiseks, vahendab The New York Times.

1. Tunne klišeesid. Sa ei oska klišeed vältida kui sa seda ei tunne. Tee taustauuringut - näiteks guugeldada fotosid ja vaadata, mismoodi seda objekti on varem jäädvustatud. Te eilte, vaata, mis toimib, tegemata esialgsest pildist täpset koopiad. Taustauuringu tegemisel on aga üks miinus - paljude heade fotode nägemine võib mõjuda demoraliseerivalt. "Sa pead uskuma, et suudad jäädvustada midagi erinevat," ütles Freeman.

2. Millise nurga alt ülesvõte teha? Enamik inimesi teeb pildi, hoides kaamerat otse ja silmade kõrgusel, pildistades subjekti otse. "Seda tehakse, saamaks foto, mis on efektiivne - see jäädvustab kõik, on oodatud, kuid kergelt igav," ütles Freeman. Proovi jalutada ringi hea nurga leidmiseks, hoia kaamerat kas kõrgemal, madalamal, lähemal ja kaugemal kui tavaliselt. Kui tegu on digikaameraga, ei maksa katsetamine midagi.

3. Milline on võte? Kuna enamikul kaameraist on zoom, siis saab plaani reguleerida - kas teha lähivõte või üldplaan? Üks põhjus, miks fotograafid kasutavaid erinevaid objektiive, on eristuvate fotode saamine.

4. Milline on ajastus? Ajastus tähendab palju, kuid sõltuvalt pildistatavast objektist võib see tähendada erinevaid asju. See võib olla aeg, millal pildistada monumenti, hetk, mil vutimängija tabab palli või kui merelaine on just õiges kohas. Tuleb olla valmis ja moment ilmutab end. Ürita mõelda ette, mis juhtuma hakkab ja võid tabada huvitava hetke.

5. Klišeed on klišeed põhjusega. Nad on enda edu ohvrid - nõnda populaarsed, kuna nad on ilusad.