Reisijatelt küsiti ka seda, mis on üldse nende jaoks lennukikoha valikul oluline: kas eelistatakse rohkem jalaruumi, kiiremat teenindust, vähem müra või rohkemat pagasiruumi.

Kuna lennukeid on erinevaid, võeti vaatluse alla kaks levinud lennukitüüpi - Airbus A320 ning Boeing 777.

Airbusis pole tavaliselt esimese klassi ja äriklassi teistuguseid istmeid, Boeingus on aga esiossa paigutatud avaramad ja rohkema jalaruumiga äriklassi istmeread.

Ligi tuhande lennureisija küsitlusest selgus, et Airbusis on kõige ihaldatum istekoht 1A. Paraku näitavad kogemused, et esimese rea äärepealsed kohad on ka reisijasalongi kõige külmemad. Kuid selle tühise ebamugavuse kaalub üles segamatu vaade aknast, suurem jalaruum ning kõige esimesena söögi-joogi kättesaamine. Boeingus on samamoodi kõige ihaldusväärsemad esimese rea aknapoolsed kohad - vastavalt siis A16 ja L16. Kui Airbusi esimene rida on ka esimestele tualettidele lähemal, siis Boeingu turistiklassi esirida peab tualettideni jõudmiseks läbima pool lennukit.

Kõige halvemad istekohad aga on sõltumata lennukist kõige tagumised. See on ka mõneti loogiline - tagaossa jõuavad teenindajad kõige viimasena, tavaliselt ei käi seljatoed nii alla kui teistel istmeridadel ning jalaruumi on samuti vähem. Lisaks asuvad tagaistmete lähedal tagumised tualetid - seega on seal sagimist rohkem ja mõnikord levivad ka halvad aroomid. Samas näitab lennuõnnetuste statistika, et tagaosas on suurem võimalus lennukatastroofis ellu jääda kui esiosas.

Suurema jalaruumi saab lisaks esimesele reale Airbusis ka avariiväljapääsude juures - 12. ja 13. reas. Nendel kohtadel aga tuleb hoida istmealune vaba ning kotid tuleb ära mahutada pea kohal olevasse pagasiriiulisse. Boeingus on jalgadele peaaegu piiramatult ruumi 32. reas, sest sealsed istmed jäävad ühe keskmise väljapääsu juurde.

Kes eelistab vaadet aknast, peaks Airbusis valima esimesed kümme rida (akna all) - neilt kohtadelt saab välja vaadata, ilma et lennuki tiib vaadet segaks. Boeingus on hea vaatega kohad reserveeritud äriklassile. Tavalises turistiklassis avaneb parem vaade viies kõige tagumises reas.

Kui tahad pikamaalennul kiiresti pakutava eine ära süüa ja magama keerata, tuleks istuda võimalikult ette, kus teenindatakse varem. Kui tervis nõuab tihedalt tualetis käimist, on parimad kohad lennuki tagaosas (Airbusil ka ees) ning vahekäigu pool. Siis ei pea iga kord minnes üle teiste ronima või naabreid tülitama.

Kuidas saada parem istekoht?

Küsitlusel osalenutelt uuriti ka seda, mismoodi nad tavaliselt omale parema istekoha välja võitlevad. Tulemused olid järgmised.

34% - saabuvad lennujaama võimalikult vara ja valivad lennule registreerimisel parima koha.
31% - registreerivad end online´is niipea, kui see enne lendu võimalik on.
27% - maksavad lisatasu, et saaks ise parima koha valida.
12% - maksavad lisatasu eelisjärjekorras lennukile pääsemise eest.

Kuid lisaks traditsioonilistele ja ametlikele võimalustele parem istekoht saada kasutatakse ka alatumaid võtteid:

10% - võtavad endale jõuga parema istekoha.
8% - püüavad lennukimeeskonda ära meelitada ja flirtida, et saada endale parem istekoht.
6% - teesklevad, et nad on äriklassis.
6% - teesklevad, et nad on puudega või haiged.
5% - kasutavad lapsi põhjendusena, et neile on paremat istekohta vaja.
5% - püüavad teisi reisijaid ära meelitada või flirtida, et saada (nende) parem istekoht.
5% - teesklevad, et on kellegiga koos.
4% - kasutavad oma pikka kasvu vabandusena, et on vaja paremat (rohkema jalaruumiga) istekohta.
3% - argumenteerivad ja püüavad veenda teisi, et just nemad on parema istekoha väärilised.
2% - teevad kaupa, et "osta" parem istekoht.

Mis on hea koha juures oluline?

Nagu alguses öeldud, uuriti reisijailt ka seda, mis on oluline hea istekoha juures. Selgus, et olenemata istekohast tunneb 39% lennureisijatest end lennukis istudes ebamugavalt. Samas olid istekoha headuse hindamisel olulised järgmised omadused:

60% - rohkem jalaruumi.
37% - hea vaade aknast.
29% - vaikne salong.
27% - võimalus istmeseljatugi alla lasta.
22% - lihtne ligipääs käsipagasile.
16% - et iste oleks vahekäigupoolne.
14% - võimalikult esimesena söögi ja joogi kättesaamine.
14% - võimalikult lähedal tualettidele.
13% - võimalus kotte eesmise istme alla sättida.
13% - võimalikult kaugel tualettidest.
12% - seinakontakti ja elektri olemasolu.
11% - avariiväljapääsule võimalikult lähedal.