Hiina plaanitav kiirrongiliin Ameerikasse tuleks ligi 13 000 km pikkune, minnes Kirde-Hiinast läbi Venemaa, siis 200 km pikkusest tunnelist Beringi väina alt Alaskasse, edasi Kanadasse ja USA läänerannikule.

"Meil on see projekt juba arutlusel. Venemaa mõtleb selle üle mitmendat aastat," ütles Hiina Inseneriakadeemia raudteede ekspert Wang Mengshu Beijing Times´ile, et plaan pole niisama fantaasia. Praegune pikim raudteetunnel on 54 km pikkune Seikani tunnel Jaapanis Tsugaru väina all, seega Beringi väina alla tuleks rajada peaaegu 4 korda pikem merealune rajatis.

Pikkade tunnelite ehitamise osas on Hiina aga optimistlik. Plaanitakse näiteks ka 150 km pikkust raudteetunnelit mandri-Hiina ja Taiwani vahele. 200 km pikkune tunnel Beringi väina all aga tuleb paljude ekspertide sõnul nii üüratult kallis, et see ei tasu end mõistliku aja jooksul ära.

Praegu kulub näiteks Pekingist Chicagosse lennuks 13 tundi. Isegi kui rong kihutaks peatusteta ligi 200 km/h, kestaks sõit Hiinast USA-sse rongiga ikkagi 65 tundi.

See peaaegu kolm ööpäeva kestev rongisõit pole seega ajavõit. Samas võiksid rongipelgurid või lihtsalt aeglaselt kulgemise nautijad jõuda Ameerikasse mõne päevaga ja öösel mugavas vagunis magades polegi see ehk nii vaevaline.

Raudtee-ehitajate optimismi toetab väidetavalt uus tehnoloogia, millega kavatsetakse ehitada kiiresti ja odavalt pikki tunneleid ja sammastel kiirrongi raudteid Hiina kaguosas Fujiani provintsis. Milles see tehnoloogia täpsemalt seisneb, seda raudteede ekspert Wang Mengshu ei täpsustanud.

Kuid suur kogu maakera kiirrongistamine ei piirne ainult suundumisega üle Beringi väina itta. Samamoodi on plaanis laieneda läände: kiirrong peaks tulevikus viima reisijad Pekingist Moskvasse, Kiievisse, Varssavisse, Berliini, Pariisi ja sealt eurotunnelit pidi edasi Londonini välja.

Teine läänepoolne kiirrongiliin kulgeks rohkem lõuna poolt ja ühendaks Hiina läänepoolse linna Urumqi kaudu Kasahstani, Usbekistani, Turkmenistani, Iraani ja Türgi, jõudes lõpuks Saksamaale. See oleks siis kaasaegne "siiditee", kuid kiirrongis, mis sõidab kuni 350 km/h.

Kolmas liin algaks Hiinast Kunmingist ja lõpetaks Singapuris, läbides teel Vietnami, Kambodža, Tai ja Malaisia.

Kaugemates plaanides on tõmmata Hiinast üks rongiliin ka Aafrikasse.