Sensorid hakkavad alates parklast kuni õhkutõusuni jälgima kõiki sisselülitatud wifiühendusega mobiiltelefone. Eesmärk on jälgida ja vältida ülerahvastatust ning ummikuid lennujaamas. Soovijad võivad alla laadida äpi, mille kaudu saadavad restoranid ja poed oma pakkumisi, lisaks edastatakse kogu info reisija lennu kohta.

Kahe terminaliga Vantaa lennujaam teenindab aastas 15 miljonit reisijat ja selleks, et vältida muljet ebaausast jälitustegevusest, tuleb süsteemi rakendada ettevaatlikult. Näiteks USA poekett Nordstrom Inc lõpetas eelmisel aastal sarnase ettevõtmise pahaste klientide tõttu, kirjutab Bloomberg.

Süsteemi on lennujaamale teinud Espoo firma Walkbase Oy. Walkbase’i tegevdirektor Tuomas Wuoti ütles, et lennujaama juhtiv Finavia Oyj ei hakka nägema reisijate ega nende seadmete kohta midagi isilikku, kõik andmed edastatakse koondkujul.

Heikki Koski Finaviast ütles, et sellest investeeringudt loodetakse palju tulu saada. „Me saame lennujaama paremini juhtida, saame ennustada ummikuid ja kõike paremini analüüsida,“ ütles Koski. Ta lisas, et rakendatav anonüümne reisijate jälgimine ei riiva kuidagi nende privaatsust ning rõhutas, et reisijate usaldus on Finaviale ülimalt tähtis.

Walkbase ennustab eelneva kogemuse põhjal, et 60-70 protsenti reisijatest jätab wifi-ühenduse sisselülitatuks ning see on piisav kogus, mille põhjal üldistusi ning ennustusi teha saaks. Plaanide järgi peaks olema võimalik süsteemi abil võimalikke lennujaamas tekkivaid ummikuid ette ennustada.
Süsteem on lennujaama üles seatud, kuid veel on töös turundussõnumite saatmise võimaldamine äpi kaudu. Klientidele saavad sõnumeid edastama hakata lennujaama 35 kauplust ning 32 söögikohta.