Hea teada! Tšarterlendude plussid ja miinused

 (2)
Hea teada! Tšarterlendude plussid ja miinused
Pilt on illustreerivFoto: Pixabay

Reisibüroost puhkusepaketti soetades saavad kliendid valida kümnete sihtkohtade ja hotellide vahel, aga puhkajaid transportiva lennufirma valib reisikorraldaja. Enamasti tähendab see tšarterlennu tellimist. Mida tšarterlend täpselt tähendab ja mida peab sellest teadma?

Uurisime asja lennufirmalt SmartLynx, mis on spetsialiseerunud tšarterlendude ja ACMI teenuse (õhusõiduki rentimine koos meeskonna, kindlustuse ja õhusõiduki kasutamiseks vajalike teenustega) pakkumisele.

Mis on tšarterlennud?

Tšarter- ehk tellimuslennud on otselennud, mida reisikorraldajad kasutavad eelkõige puhkusereiside puhul turistide lennutamiseks hooajalistesse sihtkohtadesse. Tšarterlendude pakkuja SmartLynx sihtkohti ise välja ei vali, vaid täidab tellija ehk reisikorraldaja tellimust. “Reisikorraldajad saadavad meile oma soovi, milles märgivad ära lennu algus- ja sihtkoha, lendajate arvu ning mitu korda nädalas lennud peavad toimuma. SmartLynx esitab oma pakkumise, mis sisaldab õhusõiduki rentimist koos meeskonnaga. Eestis on meie peamisteks koostööpartneriteks Novatours, Tez Tours ja Aurinko,” kommenteeris SmartLynxi müügijuht Davis Nabutovskis. Ta lisas, et SmartLynx ise lennupileteid ei müü, seda teevad samuti reisikorraldajad, kes müüvad pileteid osana reisipakettidest või eraldiseisvalt.

Seotud lood:

Tšarterlendude plussid ja miinused

Üheks peamiseks eeliseks, miks puhkusele minnes eelistatakse just tšarterlende, on see, et need on alati otselennud. Reisijad ei pea muretsema võõras lennujaamas ümberistumisele või jätkulennust maha jäämisega. Populaarsete puhkusekohtade probleemiks on see, et need on populaarsed vaid hooajati ning lennukompaniidel ei tasu neil liinidel aastaringselt lennata. Kui näiteks Tallinn-London ja Tallinn-Brüssel liinidel on nõudlus enam-vähem aastaringselt samasugune, siis Kreeka saartele, Antalyasse ja Hispaania kuurortlinnadesse soovitakse lennata enamasti vaid hooajaliselt. “Võib öelda, et meie jaoks on tipphooaeg aprillist oktoobrini, mis on ühtlasi ka peamine puhkuste hooaeg,” rääkis Nabutovskis.

Kui regulaarlennule piletit ostes jõuab reisijate info koheselt lennuoperaatorini, siis tšarterlendude puhul edastab reisijate info SmartLynxile reisikorraldaja 24-48 tundi enne lennu väljumist. “Täpne reisijate arv peab meil olemas olema hiljemalt 24 tundi enne väljumist, et saaksime valmis seada nii lennuki kui pardapersonali ja teavitada lennu vajadustest (toit, vesi, kütus jms) maapealset teenindust,” seletas SmartLynxi pardateenuste juht Anda Jumike-Rodina.

Loe veel

Kes mille eest vastutab kui tšarterlend hilineb?

“Loomulikult on meie eesmärgiks number üks viia reisijad turvaliselt ja õigeaegselt nende poolt valitud sihtkohtadesse, aga paratamatult tuleb kõigil lennukompaniidel ette hilinemisi,” ütles Nabutovskis. “Hilinemiste korral korvab SmartLynx reisijatele kulud vastavalt Euroopa Liidu direktiivile ja koostöös maapealse teenindusega anname endast kõik, et info liiguks operatiivselt ning reisijad ei jääks teadmatusse,” lisas ta.

SmartLynxi maapealse teeninduse direktori Sergejs Gorbunovsi sõnul saavad hilinemiste ilmnemisel koheselt teavitatud nii reisikorraldajad kui ka maapealne teenindus lennujaamades, kes siis vastavalt lennukompanii juhtnööridele reisijaid informeerib.